21 Şubat 2017 Salı

İZLEDİKLERİM


İNCİR REÇELİ 2

Çok sevdiğimiz birini kaybettmenin ardından yapılabilecek tek şey, hatırasına sadık kalmaya çalışmak sanırız.Onun alışkanlıklarını benimser onun huylarını kendimize giydirmeye çalışırız.
Yokluklarında mutlu olmayı ihanet gibi algılasakta, ölüler aldatılmaz,kazanılmaz veya kaybedilmez.
Sevgidir onlardan bize armağan kalan, ileride yeniden sevebilmek için.Metin bunların bir örneği. Bir çoğumuz hayattaymış gibi görünsekte içten yaşamlarımız iyi ki de ele vermiyor bizleri.
Duyguyu kaybettikten sonra onun hayali varlığı ile yaşayan Metin,  zor günler geçirmektedir.
Yardım eli kabullenmeyip hiç kimse olmamanın bilinmemezliği ile derin bir yalnızlık içinde bulur kendini.
Taa ki yaraları birbirine uyan Gizem`le Metin kalplerinde ki sızılara dokunana dek.Acıları birbirine benzeyen insanlar nerde olsa tanır birbirlerini!
Aşk yaşamaktan çok hissetmektir dedirten İncir Reçeli`nin bir devamı niteliğinde çekilen film,duygulandıran türden bir yapım.



PATCH ADAMS

 Dünyada ki en güzel şeylerden biri,insanın kendine güvenmesi ikincisi ise kendini tanımasıdır.
Bir çok sahnesini bir  başkaldırı olaraktan nitelendirdiğim Patch Adams   motivasyona sebep  ve hayallerimizin peşinden koşmamıza vesile olabilecek, ABD yapımı bir film.
Orta yaşlarda bir adam olan Patch,ruh sağlığının iyi gitmediği görüşüyle hastaneye yatar kendi isteğiyle.
O hastanede hayatının anlamını kazanan Patch, doktor olmaya karar veriyor.
Hastaların ilaçtan çok sevgiye ihtiyacı olduklarını inanan Patch,sistemi değiştirmenin peşindedir ve büyüzden başından gelmeyen olay kalmıyor.Onu bu yolda sınayan çok şey olsada isteğinden asla vazgeçmiyor.
Hep mutlu olmanın sırrı ise yaptığımız işi sevmekte saklıdır.



YERDE Kİ YILDIZLAR

Pek çok anne babamın ortak sorunu gibi yansıyan, çocuklarının yeteri kadar ders çalışmamasıyla alakadar bir film gibi gözüksede, bütün velilerin ve öğretmenlerin izlemesi gereken  bir Hindistan filmi.En büyük şans ise çocukluk yıllarımızda iyi bir öğretmene raslamaktır.
Zengin bir hayal gücü olan İshaan için, okul kitapları ve dersleri kendi algılamak istediği gibi bir dünyadır, herşeye farklı bir pencereden bakıyordur .
Bu durumda oğlunun sınıfta kalması başarısızlığına katlanamayan baba, İshaa'nı yatılı bir okula kaydeder.
Sessizliğe gömülen İshan`ın yardımına neyse ki geçici resim öğretmeni yetişiyor.
Geçmişinde benzer sorunlarla karşılaşan öğretmen, İshaan`da çocukluğunu görmektedir.
İshan`ın kendine güven duymasını sağlayan öğretmen, büyük bir yaratıcılığın kapısını aralıyor.
Her birimizin özel birer birey olarak yetiştirdiğimizi hatırlatan bir yapım.




 SALYANGOZLAR VE ERKEKLER

Bir salyangoz konzervesi üreticisi olan bir şirkettin iflas etmesi söz konusudur,bu durumda çaşışan bir çok kişinin işten çıkarılması anlamına geliyordu.
Gidenlerden mi yoksa kalanlardan mı olacaklarının paniği içinde yaşayan işçilerden biri, kendince bir çözüm üretmek ister.
Şirketlerini kurtmanın tek yolu, şirketi el verip çalışanlarla birlikte satın almaktır.
Parayı nerede bulacaklarına dair traji komik bir çözüm bulurlar.
Başta herkes aynı fikre yanaşmada, başka seçenek hakkı verilmemiştir.
Ellerinde ki tek çareye sarılan çalışanlar, ne yazık ki onurları ve gururları kırılmış bir şekilde başarısız olurlar.Üstelik şirketlerinin tamamen kapancağı hakikatiyle karşı karşıya kalan çalışanların hepsi işsiz kalacaktır.
Ekmek parası peşinde koşan, kendi çapında didinen insanların hikayesinin konu olan,bir Romanya filmi.Hayat her türlü zorluğu tadtırıyor ve yapmam dediğini yaşatıyor insana.


8 yorum:

  1. Arasında izlediğim sanırım İncir Reçeli var.. lİSTEME EKLEYECEĞİM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi seyirler diliyorum ozaman :)

      Sil
  2. Yerdeki Yıldızlar müthiş bir film :))
    İncir Reçeli hiç hiç tarzım değil :D
    Patch Adams ı aklımda tutayım zamanı gelince izlerim. Robin Williams ı özellikle Jumanji ve Ölü Ozanlar Derneği nden çok seviyorum :)
    Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenaycım bende yolda başladım izlemeye İncir Reçelini uyumuşum sonra ancak üçüncü denemeden sonra bitirebildim izlemeyi ama genede sevdim tuhaf kaçsada kulağa hihihi :)
      Yerdeki yıldızları ve Ölü ozanlar derneğini sevdiysen kesinlikle kaçırma zaten Patch Adams filmini :) Şimdiden keyifli iyi seyirler diliyorum.Sevgiler canım :)

      Sil
  3. İlk iki filmi severek izlemiştim. Hoş incir reçelinin 1 numaralısı tercihimdir her zaman :)
    Diğer filmleri de not ettim, yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncir Reçeli ikide ki kızı ben daha çok sevdim şahsen ama ilkler akılda hep daha kalıcı olur.Melike Günere duygusal rolleri yakıştıramadığımdan İncir Reçeli ikideki kızı daha çok benimsedim ve sırf o yüzden sonuna kadar seyrettim :)
      İyi izlemeler diliyorum şimdiden :)

      Sil
  4. Sanırım SALYANGOZLAR VE ERKEKLER i izlemedim. Ona bir ara bakayım. :)

    YanıtlaSil