20 Kasım 2015 Cuma

HAYAL ET VE ÖZGÜR BIRAK


Yazı yazmaya uzun bir ara verdiğimden dolayı, şuan bloguma  kaç zaman sonra başlık paylaşıyor olmakla birlikte, bir boşluğa sesleniyormuş gibi hissetsemde, yeniden Merhaba!
Asıl dönüşümü hep yıl başına ertelesemde, senenin bitmesine az kala bir vakit, bir çeşit durum güncellemesi ve geçmiş zamana bir sünger çekme yazısı yayımlamak makul kalır diye düşündüm.
Her neyse.Kendimi olumsuz olaylara karşı tepkimi, zor dönemlerde çocuk doğuran annelere benzetiyorum.Düşün bir ebe bile dair yok yanında, sen kendi kaderinden sorumlu oluyorsun.
Bende ruhumdan acılar demek aşırıya kaçar ama sıkıntılar doğuruyormuş gibiyim. Görmesin kimse beni çekinirim, üzülürüm,korkarım ondan.
Yinede tuhaf olan birşey varsa oda bir yanım hep ne kadar içine dönük yaşamaya çalışsada, diğer bir yanım kendimi yani duygularımı ifade edebilmenin peşinde koşuyor.Mantık-duygu,  beyin-kalp çatışması olsa gerek.
İnsan denilen varlığı benimsemek isterim.Duygunun olmadığı yerde zaten yokum demek bende.
İnsanları özgür severek yaşamak.Yani uzağında bile olsa sevdiklerin yakınındaymış gibi hissetmek.Yakınındayken hiç gitmeyecek gibi sevmemek, yanıbaşındayken yıllarca görmemiş gibi sevdiklerini özlemek, bunaltmamak.
Zaten kapalı bir kutu olmayıpta, aslında bu şekilde olmayı istemem bu yüzden.İnsanları kendi hislerimle yormak en son isteyeceğim şey ama  bir yerde bazı olaylar bizim dışımızda ilerliyor  bunu kabul etmeliyiz  ve buna başka türlü  kontrol kaybı diyorlar sanırım.
Gelip biri bana sıkıntısını anlatıyorsa, çaresini bulmaya çalışırım elbette ki ama daha fazla dert ortağı olur üzülürüm bende karşımda ki iyi değil diye.
Kendimi başkalarının yerine koyar, başkalarınıda benim yerime.Hal böyle olunca ya beni dinleyende üzülüyorsa düşüncesi,  inanılmaz yıpratıyor, içimdeki çıkmazları katlıyor.
Bende ozaman susmak istiyorum.İkincisi her insan aynı olmayabiliyor, herkes derdini kendisininmiş gibi benimiyor.
Hakkımızda insanların aldığı tavır dışında daha yaralayıcı olan birşey varsa oda sizin o insanlara karşı yitirirdiğiniz güven oluyor.Buda beni insanlardan korkutuyor.
Kafamda kurduğum mantıklı açıklamaları sayıyor ve yinede derdimi anlatıpta çare bulmayı umut ediyorsam, ozaman kendime ceza keserim ve sezdiğim herşeyden uzak kalmayı yeğler, hissizleşmeyi beklerim.
Yinede sevdiklerimin öğrenmek istedikleri kadar bir insan varlığıyım bende.Yalnızlık ara sıra ihtiyaç gibi birşey.
Yaklaşık bir  buçuk yıldır yaptığım tek bir seçimimi sorguladım.
Kimseyi tedirgin etmemek için psikolojik bir desteğe bile ihtiyaç duyduğumu hissettim içten içe.
Hislerin üzüntülü olanına nasıl değer biçiyorsam, mutluluğada aynı şekilde sahip çıkarım.
“Ailemin mutlu olması benimde mutluluğum” deyipte  yinede söz konusu bazı seçimler olunca bizi bizden iyi tanıyan anlayan kendimizen başka kimse olmuyor.Doğanın kanunu böyle ki herşeye rağmen hayırlısı böylesiymiş demek gerekiyor ardından, biz elimizden geleni en iyi şekilde  uyguldıktan sonra.Şimdilerde yanlışımı " Ben mutlu olursam ailemde mutlu olur" diyerek düzeltmek istiyorum.
Yürüyeceğim yol ve  hayaller yorucu.
Sene boyunca aslında ihtiyaç duyduğum şeyin takendisi kendim olabileceğimin kanaatine vardım..
Mesele hayatın değiştiremediği bir insan olmak.
Bu yüzden öncelikle  günlüğüme  yazmaktan vazgeçtiğimden özür diliyor sonradan blogtan, okunmamış kitaplarımdan ve düşlemeyi korktuğum hayallerimden.
Teşekkürüm ise herşeye rağmen benim hep yanımda olanlara, ruhen bile yanımda bulunan insanlara.
“Hayal et ve özğür bırak”              ise çok sevdiğim bir insanın bana nasihatı, bir hayat biçimi.
Bu yüzden yeni bir başlangıç yaparak ,dediklerimi yazıp uyguladım.
Blogumu açalı tam 27 ay oldu.İki yıl döneminde blogumun başında olmadım.
Yirmiyedi dilek diledim gökyüzüne uçuramadım hayallerimi ama kayıklara bindirip yolcu ettim.
Özgür bıraktıktan sonra zaten su akar yolunu bulur, ben başta düşlemekten korkmayayım yeter ki.
Sadece yazılmış bir kaderden ibaret olsaydı hayat, dünyada sınanmazdık ozaman.
Blog arkadaşlarım  ve kendim için dileklerim oldu.
Birinde bütün blog sevdiklerime sağlık mutluluk dilerken bir diğerinde başka birşeyler diledim.
Mesela Kreatif Başkanı çok özlediğimi onun bir gün burada yeniden çıka gelmesini hayal ettim.
Ceren Deren,Sessizgemi,Çalıkuşu Çakıl taşı,Drama, Deep,  İrem Yağızel, Deli Müzeyyen,  Bir alık balık, Gizimli kimlik,  Nursalkımı, Helene böyle bir sürü  blogçu hakkında dileklerim oldu ama hepsi iyilik ve mutluluk adınaydı
 Böylece sanırsam yavaş yavaş buradaki yuvama dönüş yapmış bulunuyorum...
Herkese bol özlemli sevgilerimide eksik etmiyeyim, baya bir özlemişim burayı ve yazmayı ..










40 yorum:

  1. yazıyı hızla okudum ne güzeeel foto ise acaip güzeeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugünden şeker bir foto olmuş dimi :)Sevmene sevindim ki :)

      Sil
  2. Hoşgelmişsin ablamm :)
    Bazen bende sana bir şey anlatırken üzüldüğünü filan hissediyorum gerçekten yanlış anlama sakın bunu söyleyince şimdi bunu da kafaya takarmışsın gibi geldi bana ama senin öyle olduğunu fark edince ben diyorum anlatmayayım en iyisi,o da üzülüp takmasın kafasına.
    "bir yerde bazı olaylar bizim dışımızda ilerliyor bunu kabul etmeliyiz" bu cümleni okurken de gülümsemeden edemedim çünkü benim en yapamadığım şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birtanem hoşbulduk :)
      Resmen paranoyaya bağladım iyi mi :)
      Takmam merak etme bebeğim ben senin ara sıra yalnız kalma isteğini anlayışla karşılarım ama anlatmadığında hani beni sevmediğinden ve ya bana güvenmiyor olduğundan anlatmıyorsun diye algılamam sen kendi içinde üzülürsün diye üzülürüm bende öyle işte.
      İlerliyor ilerliyor ben neyaptım deyince oluyor bu :)
      Yazılan bir kaderin dışında çıkmıyorsak bizim dışımızda ilerliyor müdahale ediyor ve çabalıyorsak makine olmaktan vazgeçeriz işte :)

      Sil
  3. hoşgeldin o zaman.:) kreatif'i ben de özledim ya! niye böyle gidip gidip geliyorsunuz ki? hep olun, hep yazın. yazmadan yaşanmaz ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk :)
      Kreatif özlenme mi..
      Oluyor öyle bazen bir durgunluk içimde doğru yaşanmaz :)
      Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  4. Hoşgeldin, dönüşün daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşbulduk :)

      Sil
  5. Hosgeldinnnnn ^_^
    Ama sen zaten hep böyle marin birisin.Birisi usulde sen de uzulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim hoşbulduk :)
      ama insan üzmeyeyim derkende daha fazla üzebiliyor farkında olmadan neyse ki ama döndüm :))

      Sil
  6. Uzak kaldığınız blog dünyasına yeniden hoşgeldiniz o zaman ;) keyifli sohbetlerde buluşmak üzere sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk :)
      Görüşürüz ki bendende çok sevgiler :)

      Sil
  7. Ne güzel cümleler ile gelmişsin :)

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldiniz :) Ben dönüşünüzle tanıştım sizinle bloguma yolunnuz düştüğünden ziyaret etmek istedim geldim ama hüznü andıran satırlarla karşılaştım.. Bazen bazı seyler gecmış gibi olsalarda acısı hep kalır bilirim. Geçmiş denen sey sadece zamanın göstergesidir. Asıl olay beyninde yürüttüğün zamandır...
    Dönüşünüz daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk :)
      Düşünceli yorumunuz adına teşekkür ediyorum :)
      Beynimizin yürüttüğü o zamanda olsaydık keşke.
      Dilerim kalıcı olurum :
      Tekrar tekrar tedekkürler :)

      Sil
  9. Gidip gidip dönmeler olmazsa olmuyor hayatta ama hoşgeldin şimdilik :)
    Başına ne gelirse gelsin hissizleşmeyi beklememeli insan bir köşede bence..
    Çünkü bir kere hissizleştin mi geri dönüşü gerçekten çok zor oluyor.
    Onun yerine hep sevelim,hissedelim,acı çekelim,acı çektikçe mutluluğun değerini anlıyor insan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dengesizlikler olmadan olmuyor malesef hoşbulduk :)
      Sevdiğimiz şeylerden vazgeçmezsek hissizleşmeyiz haklısın mutluluğun değerini bilebilmek için acı var.
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  10. HOŞGELDİN Seni yazarken görmek mutluluk benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim hoşbulduk ❤❤ :)

      Sil
  11. Merhaba
    Hoşgelmişsiniz tekrardan.
    Ceren paylaşınca gördüm yazınızı:)
    Hayal et ve özgür bırakmak ise çok güzel bir nasihat.
    Bir şeyi özgür bırakırsan her zaman daha iyi bir şekilde geri gelir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk :)
      Zaten tam ümidi keşmişken gerçekleşmez mi herşey dimi :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  12. Merhaba, hoşgeldiniz tekrar bloğunuza dönmekle bence gayet isabetli bir karar vermişsiniz, çünkü bazen bu sayfalarla kendi kendimizle hesaplaşıyoruz, içimizi döküyoruz yararlı oluyor bize:) güç veriyor. Ah, o dışımızda gelişen olaylar yok mu? Maalesef engel olamıyoruz iyisi mi, kabullenmek ve enaz zararla atlatmaya çalışmak, ailemizin mutlu olması elbet iyidir ama kendimizi onlar için kurbanlık koyun gibi feda etmek de çok yanlıştır siz de zaten doğrusunu bulmuşsunuz, sizi mutlu eden ailenizi de mutlu eder elbette. Her ne olumsuzluklar yaşadıysanız - öyle hissettim - hepsi geride kalsın, bundan sonra başlıktaki gibi hayal edin, özgür bırakın ve mutlu olun. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşbulduk :)
      Moral veren yorumunuz adına teşekkürler ne güzel söylemişsiniz blog bizden bir parça bir yuva gibi özellikle güç veren o kısımda çok haklısınız :)
      Mutluluk feda etmekle gelicekse kabul ama ne yazık ki okadarıyla kalmıyor dimi.
      Aile anne baba denilen şey hep evladının iyiliğini ister bunu anlayabiliyorumm.Bazen ama içimizde yatanları biz kendimiz bile zor tanımlarken bu durum karşısında ebeveynlerin ne kadar zor durumda kaldıklarını düşünmek bile çok acı.
      Bizim evlat olarak kararlarımız belirgin olmalı ve aldığımız kararlarla mutlu olduğumuzu gördükten sonra anne babalarda mutlu olur muhakkak ki :)
      Bundan sonrası güzel olsun inşallah güzel dilekleriniz adınada ayrıca teşekkürler.Bende sevgilerimi iletiyorum :)

      Sil
  13. yaa ama bu senden çok farklı bi yazı olmuş san ki, ya da çok uzak kalmışım senden, ya da sen çok çok düşündün belki çok sorguladın. aman bee ben de niye bi anlamlar çıkarmaya çalışıyorum ki, ama farklı bir sen gördüm sanki senden içeri ;) hayalleri özgür bırak bence bloğuna da kendini tutsak. bağzı(!) tutsaklıklar çok güzel bence özgürlükle eş değer... bir de ;

    https://www.youtube.com/watch?v=IbSUE4O_rR8

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni burada görmek çok hoş :)
      Değişik hm bak bende olumsuz yönde bende bir etki oldu diye düşünüyorum ve bir türlü toparlayamıyorum.Hep çok düşünürüm ama son bir yıldır düşünmekten başka birşey yapmıyorum sanki ve içim içime sığmıyor mutluluktan değil kendi içimde sıkışıp kalmaktan bende özgür bırakayım diyorum kendimi hayallerimi nedenini niçini sonucunu düşünmeden herşeyin sonucunu düşünüyoruzda ne oluyor.Ruhen biriktim işte ama daha iyim ve daha iyi olmak İsimsiz buradayım gene yoksa bende uzun zamandır burada yoktum :)
      Şarkıda çok ciciymiş dilini anlamasamda çok şekerdi çok sağol hem şarkı hem yorumun için :)))

      Sil
    2. "Make way, children,
      Let the old man dance
      When the old man dances
      He taps on for twenty-one days.

      Two, two, twelve
      I’ll kiss her mouth
      Her mouth is of silver,
      a kind little child she is.

      O let me die
      if I don’t tell the truth
      Her mouth is of silver,
      a kind little child she is."

      şarkının anlamı buymuş :) bende o zaman diyorum ki sana "being a kind little child for freedom of dreams" ;)

      Sil
    3. iyiymiş :)
      hayaller, çocuk olmak kovalıyorlar işte hep birbirlerini bu ikisi ya yeniden çocuk olamıyoruz hissedemiyoruz ya da hayallerimiz gerçekleşmiyor özgürleşemiyoruz hayat işte :)

      Sil
  14. Selam

    Dönmüş olmanız güzel. Bunu birazda kendinize dönüş yapmış olarak gördüğümden güzel buluyorum. Ve bir de kelimeleri harcıalem değil de itinalı kullanan bir yazarın dönüşü olarak gördüğümden. Yazınızı okurken değişen ruh halinizi ben de tüm kalbimle hissettim. Bazen es leri olmalı hayatın. Umarım olduğunuz yer, gittiğiniz yol önce sizi mutlu eder sonra sizi sevenleri. Ama sizi sevenleri mutlu edecek diye yürümeyin çok yorulursunuz. Gitmeyi siz istediğiniz için yürüyün.

    Hep yazın
    Sevgiyle kalın..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime dönüş yapmak ne güzel kelime.
      Ne güzel sözler söylemişsiniz teşekkür ederim :)
      Hissedilmek ve anlaşılmaktan güzel şey yok kuşkusuz çok mutlu oldum böyle düşünmenize.Bazı yolların geri dönüşü zor ama koşeyi dönme kıvrıntıları vardır mutlaka bunların beni mutlu edeceğini umuyorum inşallah çok teşekkür ederim tekrar yorumunuz için :)

      Sil
  15. Ben buraya uzuuun bir yorum yapmıştım ama telefonumun azizliğine uğrayıp gönderemedim :P

    Yazını ve anlattıklarını çok beğendim. Ben de mutlu olmayı amaçlayan, kendim mutlu olursam çevremdekilerin de mutlu olacağını düşünen biriyim.

    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun okumuş farz ediyim ben o yorumu :)
      Dilerim hayatta hep mutlu olur ve mutlu ederiz ozaman :)

      Sil
  16. Böyle kavonozlar yapmamız lazım aslında her ay için falan :) En sevdiğimiz şarkılar en sevdiğimiz söylenen sözler en sevdiğimiz fotoğrafları da koymalıyız.. Anı hatıra ne varsa biriktirmek güzel olur. Ancak ben bu anılar için ayakkabı kutularını kullanıyorum. 1 yıllık kutular ve hepsi de 1 yılda ağırlaşıyor. Aaaaa, aklıma geldiiiii ! Yeni bir kutuya daha ihtiyacım var.. 2016'ya girdiğimizi yeni fark ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo anı biriktirme konusunda sen benide geçermişsin güzellik :)
      Eveeet ayakkabı kutusu hatıra saklayabilmek için en uygun olanı benim dolabımda içinnde defter kyagıt her türlü birikimi olan üç kutu var öylesi.
      Bir bunalınca atabiliyorum birşeyleri ozaman herşey üstümüze geliyormuş gibi gelmez mi zaten :)
      Fotoğrafta gördüğün bir dilek kutusu aklıma anlık gelen dilekleri yazıp nehire bıraktım.
      Şimdi bana ne yazdın diye sorsan bilmem biliyor musun çünkü hayallerin üstüne titreyince gerçekleşmeleri zorlanıyor düşlerin üzerine düşünmeyi bıraktım bu kutu sayesinde :)
      Anı saklayıcısı olmak herşeyden güzel hayatımıza yaşantımıza değer vermek kendimizi sevmek :)
      Hatıralarına hep sımsıkı sarıl sahip çık İremcim :)
      Çok sevgiler canım...

      Sil
  17. Kaç anı kutun oldu kim bilir? ;) Daha da olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sürü olsun inşallah ablam❤❤

      Sil
  18. hoşgeldin :) bak boşluğa değil onca insana sesleniyormuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşbuldum :)

      Sil
  19. Heyyooo! Hadi bir yaz yazısı girsin bloğa...ama kendini yormadan ok ;) <3

    YanıtlaSil