16 Ağustos 2015 Pazar

Deniz'in Hüznü 3


2.Kısımın devamı...

Kendimi tıbbi koridorlarına adamayı karar verdiğim o seneler daha çok gençtim, bu tercihimde asla otoriter  olmadım ama aklımda, ailemden hayatta kalan tek insanı memnun etmek vardı.
Annemin ölümünden sonra, yirmili yaşlarımın başında, Submükoz Myom tanısı konulan sağlık durumuma, infertil  hastası olmamın ihtimali büyük bir olasılıktı, gidişatımı geçirdiğim Histerektomi ameliyatı belirlemiş oldu. 
Doktor bir babanın kızı olupta bu gerçeğin gün yüzüne çıkması kaçınılmazdı. Asla bir aile kuramayacağımı babam benden iyi biliyordu.İkaz edilirken, kendime ne  istediğimi ifade etme şansı vermeden, ona hak vermiştim .Babama, onun izinden yürüyeceğime söz vermiştim.Sonrada bir daha hiç konuşulmayacak üzere kapandı bu konu.
Okadar yorulmalıydım ki... Acıyı hissetmeyecek kadar, işim bana kendimi unutturmalıydı ve hayatım benim işim olmalıydı bundan sonra.Anneme en çok ihtiyaç duyduğum zamanlardan birinde o yoktu.
Oysa asla bir bebek sahibi olamayacağımın hakikati, bir gün kendi ailemi kuramayacağım anlamına gelmemeliydi.
Her şeyi geride bırakıp gitmek isteği, yüksek eğitim  yıllarımın dördüncü senesine belirmişti.
Kaybolmak istiyordum, okadar yorgundum ki benliğimi tanıma şansı vermek istiyordum kendime.
Başka bir şehirde,bir kaç arkadaşımın yanında yerleşip,  bir hayat kurmaya çalışmak yetecekti belki de. Yeniden ayağa kalkmak zordu, kaldığım yerden devam etmek ise, baştan başlamaktan daha zor.

O gün  Havaalanındaki uçak anonsları, şimdi ki hastane sesleriyle karışıyordu beynimde.
Çok farklı olabilirdi, kavgasız  mesela, gürültüsüz ayrılmak, olmadı.
Uçak saatinin olmasını beklerken,son olarak telefonumu çıkardım kapatabilmek için.
Fakat durmadan yanıp sönen ekranın önünde beliren “Babam” ismi kanımı dondurdu, çivi çakılmış gibi kalmıştım olduğum yerde.Telefon sesi, anons seslerine benzer o gün  ki gibi şimdi de yankılanıyordu kulaklarımda.Atlattığımız onca badireye rağmen, son bir kez sesini duymaya ihtiyacım vardı, nasıl olsa gidiyordum, nasıl olsa dönmeyecektim artık sanıyordum.
-Ba-ba...
Sesim gömüldüğü yerden zor çıkmıştı ki karşı taraftaki derin nefes aldıktan sonra, konuşmaya başlamasıyla,  şahsın başka biri olduğunun kanaatine vardım.
-Deniz Varol?
-Evet benim... Siz kimsiniz, babam nerede?-peşi sıra ardı ardına  sorduğum sorular, beni iyice tedirgin etmeye yetmişti.
-Deniz hanım,şimdi sakın olun ve beni dikkatlice  dinleyin...Babanız bu sabah 9:45 suları civarında N... otoyolunda, bir trafik kazası geçirdi...

O gün, telefonun elimden düşmesinin  ardından... Bekleme odasının kapısı açılması ve ürkmemle birlikte,  kabusumun gerisini getiremiyorum.


-Deniizzz !! Allah aşkına, sen nerdesin? Herkes seni arıyor... Çağrı cihazını duymuyor musun? Şubat hoca delirmiş durumda!Koş hadi ,ne duruyorsun, acil servise durumu ağır olan yaralı hastalar gelmiş...
Ben ki kendi yolumda koşmaya çalışan,  beni bu yolda durdurmak isteyen babamın mesleki hayatını bir kaza sonucunda,  tekerlekli sandalyeye mahkum ederek bitirmiştim o kazada kaç kişinin canına mal olmuştum... Şimdi nasıl beyaz bir önlük giyip can kurtarma cüreti bulabiliyordum kendimde, buna nasıl yüzüm vardı bilmiyordum!Bildiğim tek şey vardı, oda vicdanımın sesinin asla susmayacağı gerçeğiydi !Acıların üstüne bir gelecek kurulabilir miydi?
    











50 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Şirinlikler gelmiş sana sabah sabah :)))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Canım,teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  3. sınavlar başlıyooooo. çok ama çok ama çok başarılar. hadi hayırlısı. akşamları yatarken ve sabah kalktığımda iyi şeyler dilicem dua etcem işteeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogta geçen seneden bu yana deneme yazılarına bakıyordum :) Hani kitaptan olsun blogtan olsun rahatlarsın demiştin :)
      Her dönem gelip başarılar diliyorsun laf olarak sormuyorsun unutmuyor ve geliyorsun çok teşekkür ederim gerçekten ya işte yaşardı gözlerim veda edermişim gibi hissettim of haftaya bak yani diğer Pazar güzel olacak ve sürprizim olacak büyük ihtimal.
      Hangi sınavlara gireceğimi yarından Cumaya kadar okulda iletmem gerekecek ve hafta içinde hangi dersin hangi tarihte olduğu belirlenecek yani bu günlerde, sınavlar ise 24 ağustosta yani ertesi Pazartesinden 10 Eylüle kadar sürücekmiş işte öyle :)
      Dua et evet lütfen buna ihtiyacım var bu en güzel destek sınav sonucu önemli değil mutlu olacağım bir yol olsun yeter ki sınavlar gelip geçer :)
      Anlayışlı hocam teşekkür ederim tekrar tekrar iyi ki varsın :)))

      Sil
    2. :) tamam ama bak tarihleri ve hangi dersler olduğunu da söle amaaa. tabii gelip geçecek hepsi sonunda. ama sen de iyi ki varsın ki. sen bana güç ve moral verenlerin başındasın kii. :)

      Sil
    3. http://i.hizliresim.com/ylNXjk.jpg

      Bir haftaya kalmaz ruh halim hihihihi :)
      Özledik Asiyeyi valla :)
      Ben mi moral amanın kiminle karıştırdın beni hocam :) Doğum günümde de söylemiştin bunu çok mutlu olmuştum şimdide aynı şekilde bence tam tersi işte senin moralin pozitif manyak filan siz olmasaydınız blogta işim yoktu ki o sevgi o dostluk burada olmama sebep ağlıycam ya :))

      Sil
  4. Merhaba arsu..
    Öncelikle hikayem için yazdığın güzel inceleme için teşekkür ederim, güzel yazdığın kadar güzel bir okuyucu ve eleştirmensin de.
    Şehir dışında olduğum için yazdıklarına hemen cevap veremedim.
    Ama gerçekten muhteşem şekilde ele almışsın konuyu, benden daha güzel yorumlamışsın.
    Yeni bölümleri bu günden itibaren eklemeye devam edeceğim.

    Deniz'in Hüznü'nü ilk bölümden itibaren okudum. Kalemin muhteşem, duyguyu yansıtma şeklin merak uyandırıcı dokunuşların gerçekten çok güzel.
    Ağır hüzün havası da tam bana göre üstelik.

    Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok hoşgeldin :)
      Aynı şekilde yorumunun beni çok çok mutlu ettiğini söyleyebilirim :)
      Hikayene sadece güzel demekten ziyade kafamda canlandırıpta okudum çok sevdim ve ona göre yorum yaptım.Düşünüp kurgulamak, satırlara dökmek kolay şey değil bu yüzden kitap yazmak gibi güzel satırları eyleme dönüştüren sen için benim yorumum az bile.Yeter ki yazan insanlar olsun çok başarılar diliyorum yüreğine kalemine sağlık:)
      6.bölümü eklediğini gördüm birazdan onu okuyacağım.Artık her bölümünü kaçırmamaya özen göstereceğim :) Yolun açık olsun :)

      Deniz'in Hüznü hikayesinin barındırdığı hüzün biraz ağır,hüzün sevenler daha çok ilgi duyar bu hikayeye evet haklısın.Bende hüzün insanıyım ki ortak bir noktamız oldu bu :)
      İnsanlar genelde gündelik hayattan kaçıp okudukları satırlarda mutlu olmayı tercih ediyor.Bu yüzden 1 yıl kadar sadece kafamda kurguladığım bir karakter olarak vardı Deniz ve hayatı.Sonra gerçek bir insanın hayatından yola çıkarak yani esinlenerek parça parça yazmaya başladım işte bakalım devam ediyor şimdilik öyle :)
      Bu ince düşünceli yorumun için sana minnettarım çok teşekkür ederim :)
      Sevgiler :)

      Sil
  5. ay baksanaaa ben de şimdi diyodum ki, çudutu esraaaa acaba saat kaçta sınava giriyoooo yazıya güler bi de foto ona moral verir diyeee :) bi de izmir yazayım da yarına da moralli olsun diyeeee offf ya bitsin bu sınavlaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana esranın sürfrizi vvar ki kesinleşmeden birşey demek istemedim ama dayanamam ya :)
      Bak moral kaynağı olsun diye fotoyu paylaştığını biliyorum ki o yüzden geldim yoruma sınavlar bitince rahat rahat gelirim demiştim fotoyu görünce içim el vermedi ama.Organik Kimyaaya gitmeden okudum yazıyı sonra çıkar çıkmaz yine uğradım :)
      İzmir biliyon mu belki son bahara İzmirde merhaba derim öyle bir ihtimal var ki :) Kardeşlerimin okulu yarın açılıyor onlardan izin kopartabilirsek İzmirde bir güncük hayat bulacağım yaa sevinirsin sende bunu okuyunca dedim :)) Ya masalın gerçeğe döner bak :))

      Sil
    2. aaaa bigünlük izmir tatili ha annenlerle demek ki. hadi hayırlısııı :))) ayyy masallar gerçek olur ki zateen bana neee :)

      Sil
    3. Plan değildi ki Türkiye :) Bak o erasmus konusuna pek üzüldüm ki o yüzden babam tamam o olmuyorsa biz gideriz dedi tatili Kuşadasında yaparız kısmetse ama illede en azından bir güncük kalalım İzmirde diye direttim ki çocuk gibi :)Okula sınavlardan sonra 1 hafta gitmiycem zaten. Babamda tamam başımın belası kalacağız dedi İzmirde öyle valla :)) Senin masalların gerçeğe döner ki ama benim ki gerçeğe dönmez senin kalbin temiz ondan be :))

      Sil
    4. :) baban ne iyi bişi yapmış yaa. baksana zaten izmirle ada çok yakın ki birbirine ya. izmirden kuşadasına nasıl gitceğinizi tarif ederim ben. bak basmaneden trene binceniz. selçuk treni. selçukta inip ordan kuşadasına dolmuş var işte :) çok kolay ki. ay izmir planı yaparım ben sizeeee :))) ay hatta dur sizin izmir kuşadası yolunu bile öykü yaparım beeee. oleeey ne heyecanlııııı :)

      Sil
    5. Diyorum ama ben sana babam hep yufka yürekli ki öyle haluk gibi işte :)))
      Arabayla gitcez ki hocam hiçte uyumam ki canımsın ya yol yordam tarif ediyon bir de :)
      Kuşadasına gitmişiz ki ailecek ama küçükken gene ya :) Bir de en son 2012 de okulla lisedeyken en son gittim ben.
      İzmiri anlat ki sen bana 1 güncük birşeye yetmez ama benim için önemli olan orada bulunmam ki ne kadar yer gezmişim önemli değil bu :)
      Ya bak bir de İzmirle ilgili çok önemli bir hayat hikayem var ki sen istersen onuda yazarsın :) İzmire teşekkür edecem ben yaaa :)
      Ben zamanından önce doğmuşum diye bebekken kan problemimin yanında çenem dişlerimde kötü durumdaymış kum gibi dökülüyormuş dişlerim.Ülkemdeyken küçük yaşta ameliyat olsun demişler acı çekiyormuşum.İzmirde ki doktorlar kurtarmış ki beni.Sakın bu kız bir daha gülemez hayatta çenesi filan deformasyona uğrar yapmayın bir kaç yıl daha dayanın demişler annemlere :)
      Ameliyat ettirmemişler yeni dişler çıkmış filan bugün oralar sayesinde gülüyom ki ben :) Sana teşekkür ederim İzmir diycem :)

      Sil
    6. arabayla yunanistandan feribotla mı gelceniz. nerden midilli mi acaba :) ayvalık hatırladım da kuşadası hatırlamadım belki de şimdi unuttum okurken heycanla :) anlatcam izmiri de bak o "kordon geceleri" yazım var ya. onun bi kısmını yaparsınız işte. ben sölerim en verimli nasıl gezceğinizi yaa. kreatife de sorarız bak. bi günde izmir planı yaparım ya süper plan olur ki :) ayyy bişi yapmadan doktorlar iyileştin ha oleey süfer tatlı hikaye bu eveeeet yazmalıkmış :) izmir anlamlı şehir işteee :) bi de biliyon mu baksana, istanbuldaki sanatçılar hep izmirden gidiyo yaaa istanbulu izmir besliyoooooo :)

      Sil
    7. Yunanı toprak yolundan geçiyoruz karadan.Türkiyeye girince sonra Gelibolu Lapseki feribotları oluyor galiba.
      Yıllarca Ayvalığa gittik işte ama su soğuk hihihi :)
      Zaten Ayvalıkta gittiğimiz otel satılmış hep aynısına giderdik sahipleri Karşıyakalıydı ama Ayvalıkta otelleri vardı.Onlar gidince ama bizde başka yere alışamayız durak değiştirme vakti gelmişti zaten artık bakalım kısmet :)
      Sorarım tabi Gül Güzeline giderim gidemem ne yetişirse ama okumak bile yeter ki bana masal gibi işte ay evet işte sihirli değnek gibi durumumu ele almışlar müdahalesiz :)
      İstanbul korkutucuu en az gülen insanlar kadar ay aman aman hihihi :) İzmir daha huzurlu demiii :)

      Sil
    8. yukardan türkiyeden taam. annatcam da zaten bak. izmirde bir gün öyle plan yaparım ki hem her yeri görersiniz hem de tadını çıkarırsınız izmirli gibi yaaa :) kuşadasından da belki şirinceye didime başka yerlere gidersiniz yaaa :) izmir akdeniz şehri de ondan huzurlu. istanbul akdeniz değil yaaa. bi adalar işteee izmire benziyooooo :)

      Sil
    9. Huzura bıraksam kendimii :)))
      Bir de Fram kızçe geliyor yanıma inşallah onla gitcez yine tatile oda gezdirir bana oraları sen ne sanıyon kimin kızı o akıllım yaa hiç yabancılık çekmem yani :)))

      Sil
    10. :) ay izmir huzur çok yakışır sana ya çok uygun ki ve ha haaaa fram kızçe ayyy birbitinizi sevceksiniz bence yaaa :))))

      Sil
    11. Çimlere oturur okurum artık dimii amaa.
      Framla birbirimizi çok seveceğimiz aşikar çünkü fram kız kardeşimin ikizi gibi öyle sezdim anlatımında benim Süslü Hücreme benziyor öyle diyorum kardeşime :) Tam da kıvırcık sırma saçlı filan havasındanda geçilmez aynı Fram ya.Zaten kitaplarının arasında geçen küçük atışmalı diyalogta ki Framın sözlerini kız kardeşimin ağzından yazdım hihihi :)
      Bir de sen yaptın birşiyler o kitapta hazırlıklıyım sürfrizlerine çudutu hocası senii :))

      Sil
    12. Aaaa bu seri mi? :) O zaman başa dönelim... :) sevgiler! :) :)

      Sil
  6. şimdi gördüm notunu yaa. taam haftasonu konuşuruz. ama sewn istediğin zaman blogdan veya feysten yazabilirsin istediklerini. bu hafta işlerim sıkışık biraz sen yazarsan da ben haftasonu yanıtlarım ya da haftasonu sorarsın konuşuruz kiiii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acelesi yok hocam Allah işini rast getirsin merak etme ama nasıl olsa buradayım işten ferahlayınca sorarım ki ama illa bu hafta yazmak cevaplamak önemli değil ki için rahat olsun buradayım nasıl olsa :) Haydi Allah çok çok kolaylık versin sana :)))

      Sil
    2. Allah çok kolaylık verdi kiiii. geçen hafta yoğundum ama şimdi taam normale döndüüm. kara ekmeki de şimdi izledim yaa son bölümüü. istediğin zaman sorabiliyin çekirge çudutu hocasıııııı:)

      Sil
    3. Oh iyi Allah kabul etti duamı kolayladı işler bir güzel sevindim ki hocası :)
      İzleyemedim asiyeyi bende bu hafta anneanneme gidemedim bu geçtiğimiz cuma, ondan önce ki hafta kalmıştım çünkü baya bir :)
      Okul işiydi dediğim gibi tek birşey soracaktım ama biri bir yandan başka şey dedi öteki başka derken kafam allak bulak oldu bu günlerde ne diyeceğimi şaştım :) Kafa patlatmaya değmez boşver çudutuu :)))

      Sil
    4. asiye allam yaa her bölüm fırtna gibi. ben de dün akşam sana yazdım sona milli maç vardı, türkiye izlanda, uyukluyarak izledim, uyudum biterken. :) hımm yani önemli bişi diil diyosuuun. pekiii :)

      Sil
    5. Biliyom ki Türkler içinde Arnavutlar içinde ayrı inledi burası sevinçten :))
      Bana hani okul veya bölüm değiştirme fikri vermiştin ya.Onu düşünmüştüm.yaklaşık on gün öncesinde Türkiyede ki bir üniversitenin buradaki açık öğretim bürosuna gittim bu transfer işine yatay geçiş deniliyor sanırım. Öyle bir şey yok ama dediler bana yani baştan başlıyorsun istersen diye.Orada öyle dediler işte.Bende kestim umudu.Sonra Ankaradan Gostivara okumaya gelen bir arkadaşımla konuştum sizin sistemi anlat dedim yok dedi öyle bir şey var yani söz konusu olabiliyor transfer durumları mümkün yurtdışından diye.Kime inanacağımı şaşırdım tabi.
      Öğrencilerle iç içesin hep eğitimin içindesin sen kesin bilgiyi ancak deep verir diye söylendim içimden.Öyle yazdım sana.Sonrada kafam allak bullak oldu arkadaşım anlattıkça
      öyle işte ne yaptığımı anlamıyorum ya böylede tuhaf bir insanım işte ben :))

      Sil
    6. mevlana diye bir program var. üniversite değişimi. onu da bir sorsana. baksana, aramızda şenay benderli var. o bu programa katıldı. türkiye içinde katıldı programa. transfer de olabiliyor tabii. olan var. belki üniversitesine göre değişiyordur. net bilgi öğrenince sölerim ki sana. :)

      Sil
    7. Hani vardır ya zaman zaman kendimizde herşeyi başarabilirim potansiyeli hissederiz ya içimizde öyle bir anıma yansımıştır ki unut gitsin söylediklerimi valla hocası.Sana soracam dedim diye ama anlatma şeysi hissettim geçti ama diğer iki senede geçer nasıl olsa öyle böyle :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Canıım merhaba,unutulmadığımı görmek ne güzel :)
      Bende belirli zamanlarda hep hikayeni kontrol ettim yeni bölüm var mı diye ama bloguna daha çok ağırlık verdin sanırım ki oda güzel :)

      Bak geçen senede bu vakitler ara vermiştim hatta kapatmıştım blogu bu yıl kapatmadım çünkü geçen seferki döndüğümde söz verdim kapatmam artık diye ara verme yazısı yazdım sadece sonra o Veda başlığı benimde canımı yakıyordu diye sildim.
      Belki yeni yılda dönerim ki yeni bir sene yeni başlangıçtır hep :) Onun dışında önümüz kış.Karda kışta kış uykusuna dalıyorum hep yazları canlanıyorum oda kelebek ömrü kadar sürüyor :) Kışın sevdiğim herşeyden uzak durasım geliyor kışın ben ben değilim anlayacağın :) Düzenli birşeyler yazmak için yaz benim umudum hep... Ocaktan sonrada ama ara sıra gelir yazarım belki birşeyler bilmiyom ki :)

      Blogtayım ama hep kendi blogumu bir kenara bıraksamda bir bakıyorum ne var ne yok diye öyle çıkıyorum deepin yazılarına gidiyorum bloguna uğruyorum hep sanada gelirim ki hep buradaymışım gibi öyleside güzel olur dimi buluruz işte bir çare :)
      Ayrıca hatırlanmak çok güzel şey çok teşekkür ederim geldiğin için :)))

      Sil
    2. Hikayenin devamını yayımlayacağım watpadde ama uyuşukluk yapıyorum.. İşlerimi bahane ediyorum ama nedense elim gitmiyor yazmaya bu ara sanırım daha çok şiir mevsimi benim için son baharlar beni döker genelde yaprak yaprak, bu sene de kaidem değişmedi..

      Sil
    3. Olsun ki çöküyor ki bazen böyle durgunluk hepimize ama sen uyuşukluk yapmıyorsun işte en güzel mevsimlerden birinde şiire önem veriyorsun.Sonbahar çok şiirsel mevsim hakkın var.Benim için zaten şiirin yeri en baştadır :) rüzgar estiren satırlarınıda içine kattığın yaprak dökümünü andıran o hüznüde seviyorum hikayenide benim için hava hoş yani her türlü okurum ben :)) İşinde kolay gelsin :)

      Sil
  8. merhaba bloğunu yeni keşfettim takipdeyim sıcak ve samimi yazıların dikkatimi çekti bende seni bloğuma beklerim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz :)
      Güzel sözleriniz adına teşekkür ediyorum.Blogunuzu takibe aldım sevgiler :)

      Sil
  9. Bir umut dedim belki gelmiştir yeni cümleleriyle ama hala Deni'in hüznünün 3. bölümündeyiz..
    Uğramak istedim, Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi ettin ama uğramakla keşke seni yeni bir yazıyla karşılayabilseydim..
      Daha önceleri deep buraları yani blogumu yalnız bırakmazdı şimdi ona sende eklendin bak ilgin ne kadar güzel.Çok teşekkür ederim ama sevindirdin beni :)
      Denizi sevdin anlaşılan ki oda devam eder böyle kısa kısa döndüğümde.
      Yazmayı tekrar düşündüğümde ilk haberdar edeceğim kişilerden olacaksın ki :) en içten sevgilerimi iletiyorum :)

      Sil
    2. İyi insan lafın üstüne gelir işte ne kadar doğru :)))

      Sil
    3. ayyy baksana melandaya sölesene sana versin fotoyu da ben deee bloga koyayım feyse de koyayım hatta belki instaya da koyarım melanda diyeeee yaaaaa oleeeeey hey heeey olmaz derse o zamaan instagramdan onun fotosunu repost yaparım ayyy heycanlandıım :)

      Sil
    4. http://i.hizliresim.com/o95LZk.jpg
      http://i.hizliresim.com/XJGnk7.jpg
      http://i.hizliresim.com/0LXPDB.jpg

      :)

      Sil
    5. çok güzel ama de miiii :) dur baksanaaa, melanda'nın instagram adresini belirteyim mii yaaa feyse koyarken ay ne diyim. ne güzeel :)

      Sil
    6. Bilmem ki istediğini söyleyebilirsin ki mutlu olur bana göre :) Insta adresi:@landa_rexhepi

      Sil
  10. Deep ten geldim 3 ü görmeyip okudum ve sen yaşadın sandım üzülmüştüm :) çok başarılı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz :)
      Yorumunuz adınada teşekkür ederim :)
      Hayır ben yaşamadım,hikaye ama her hikayenin bir gerçekçilik payı olabilir sonuçta :)

      Sil