9 Ağustos 2015 Pazar

Deniz'in Hüznü 2



Hayır,bu kara batak dünya toprağında
 can vermemeliydim.
Yanmalıydım,gömülmemeli.
 Küllerim gökyüzüne savrulmalıydı,
o zaman belki anlardın beni...
Her nefes çekişimde, oksijen niyetine 
nasıl duman kokladığımı içime.

Bedenim yerine ruhum yıkanmalıydı ,
 su değmeliydi kalbime.
 Başka türlü nasıl akıtabilirdim ki içimde bu zehri.
 Temiz kalmalıydım dünya inadına,
günahlarım evreninkileriyle yarışmamalıydı.
Yalnız öleceksin diyorsun ya hani,
 etrafım kalabalıkken çok ta  iyi olduğuma emin gibisin.

İnsanlığıma ver bu sözlerimi ne olursun, kırılma bana, kırma beni...


Kabus gibi geçen, cerrahi asistanı adayı olarak yürümeye başladığım yeni hayatımın, ilk iki  ayın sonuna gelmiştim.
 Üşüyen parmaklarımı,ellerimin arasında sıkıştırdığım kupanın içindeki kahvemi yudumlarken ,
diğer bir yandan ise  bekleme odasında ki yan pencerenin kenarında durmuş, hastanenin aşağısında duran bahçeye bakıyordum.
Girmeye hak kazandığım ilk Hemanjiom ameliyatımda  başarısız olmuştum ne yazık ki ve ben uzunca bir süre maruz kaldığım alaycı bakışların  altından, kolay kolay gelebilecekmişim gibi gözükmüyordu.
Belki de basit sayılabilecek bir karaciğer ameliyatında, bana verilen fırsatı iyi değerlendiremeyip,hastayı kanamadan kaybedebilir, doğru bir tanımla onu öldürebilirdim.
Afallamamdan hiçte etkilenmeyip,  duruma anında  el koyan hocalarım vardı, öte bir taraftan ise, beni ameliyathaneden uzaklaştırmakta geç kalmamışlardı.
Rakiplerimin  hepsi ameliyatlara girebilmenin fırsatını kollarken,ben  bu şansı yakalayıp, kendi elimle uzunca bir zaman değil ameliyatlara girmek, ameliyathanelerin önünden geçme olasılığını bile yok etmiştim.
Düştüğüm  bu durumun ardından, günler geçmiş olsa bile, kötü bir başlangıcın travmalarını hala beynimden atamıyordum ve ne acı bir gerçektir ki, daha yolun başındaydım.
Kafamda  ki seslerin acildeki yankılanan anons seslerinden farkı yoktu, içim ise gözlerimin süzdüğü bahçenin boşluğu gibiydi.Soğuk,ürpertici ve hoş gözüktüğü kadarıyla, kirli.

Üzülmek ise bana her seferinde aynı şeyi hatırlatıyor,hayat çizgimin değiştiği o günü  .
İlk ve son defa dile getirdiğim o soruyu "Ya kaderime boyun eğmezsem"
  

24 yorum:

  1. arsu,senin tıbbi bilgilerini merak etmeden duramadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihihi :)) Yok ablam ya hikaye için bile kırk takla attım yanlış birşey yazmayayım diye hiç tıbbi insanı değilimdir ya bilim bende ne gezer :))

      Sil
    2. ama 10 numara olmuş he,eline sağlık.

      Sil
    3. İyi olmasına, senin sevmene çok sevindim ama.Çok teşekkür ederim yüreği güzel insan :))

      Sil
  2. yaa yazık ya çok üzüldüm o ameliyattaki başarısızlığına.
    harika gidiyor tatlıııım kalemine sağlık bravooo ya <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayede ki kızın hayatı böyle ama ya :) Denizler huzurludur derler bende huzursuzu nasıl olur merak ettiydim bu çıktı hihihi :))
      Güzel yorumun için teşekkür ederim birtanem ❤❤

      Sil
  3. annatsana neleri çalışıyon nası çalışıyon yaaaaa sınav raporu hadiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde anatomi var bağrıma bastım evladım o benim okadar yapıştım hihih :)
      İyim hocam. işte yazıyor not çıkartıyor öyle okuyorum yazdıkça kafaya daha iyi girer diye.
      Beklediğim performans mı yok değil ama şaşmıyorum boşver sende :)
      Dün bağladım karamsarlığa sonra geçti inişli çıkışlı hislerim öyle valla :)
      İyim ama :)

      Sil
    2. ama karamsarlık yok bak o zaman benim ilk kitaptan bikaç yazı oku ve iyimser ol hadiii noluur hadi bak saatli çalış bak program yap bak ne bileyim sabah 10-12, sonra bir saat ara, 1-3 sonra 2 saat ara, gibi. hadi sabırla çalış amaaa. :)))))

      Sil
    3. Ayy kitaplarını hep okuyorum zaten onlar hiç rafta kaldırılmıyor ki hep bilgisayarın yanında her sabah günaydın diyorlar bana yaa hihihi :)
      Hatta hazirandan beri kendimi teselli etme şeklinde kitaplarından :)
      Derin dokun kalbime gece dokun şafağa kadar dayan diyorum kendime :))

      Bunların dışında beni iyi etmeyen geçen ilk senem bir Allahın günü gülerek geçmedi orada.Yeniden başlamakta haliyle zor ve buda beni tedirgin ediyor odaklanmak mı sıfır kalmadı tamam böyle çabuk vazgeçilmez ama aklımdanda geçmiyor değil hani kaydımı mı dondursam diye.Saçma sapan düşünceler işte. birazdan geçer :)))

      Sil
    4. biliyorum okulu sevmiyorsun sevmediğin hoca da var. anlıyorum ki. motive olman zor. sevmediğin için. baksana yaa bunun bir formülü olamaz mı ki. bölüm değiştiremez misin veya okul değiştiremez misin. yani böyle şeyler olabilir. değiştirmeyi deneseneee bölüm veya okulu.
      :)

      Sil
    5. Her ihtimali düşündüm ki hocam çıkmaz sokağa saptım :)
      Dalgaya alıyorum ama yani böyle şakayla algılamaya çalışıyorum zar zor ama hangi gece sabah olmadı ki öyle.
      Dayanılmaz olduğunda ağlarım sadece hepsi bu.
      Baştan bunun olacağını biliyordum ama başka çarem yoktu.
      Şöyle ki başka şehire gitme isteğimde bu yüzdendi.
      İyi hissetmeyeceğimi bunun bana yansıyacağını biliyordum.
      Uzakta olursam ama benim yüzümden üzülende olmaz yani evdekilere uzak olursam yansıtmam diye.
      Uzaklaşmak yerine istediğin bölümü seç durumu ihtimal dair olamazdı.
      Demiştim ya ülkenin nerede boşluğu varsa oraya gideceksin iş istiyorsan.Madem ki benim geleceğim için çaba sarfeden bir aile var dedim bunun karşılığını vermem gerek arkamda kız kardeşim erkek kardeşim var kimsenin hakkını yiğemem yani bunu düşünerek bu bölüme geldim istediğim bir yeri okuyup sonrada diplomayı eve süste yapabilirdim.Bu ailemi daha fazla üzerdi.
      Mutlu olursalar mutlu olurum dedim.
      Liseden hedefim edebiyatçı olmaktı.Bu düşünceyi 4 sene tarttım biçtim evet burada iyi olurum dedim ama durum istatiğine gelince ters tepti.
      İstatikistik şöyle bilim fen bu bölümlerden mezun olanların burada parmak sayısını geçmezken.Bazı bölümler sığdıramayacak kadar öğrenci mezun ediyor.Hepsi işsiz hepsi güçsüz.Hayal edecek bir durumum yok dedim kendimce uzatmadım bende.
      İstediğim şehirde bölümün kapanması sarstı ve şimdi gülsem dert gülmesem ayrı dert oldu.Gülüyorum çünkü mutlu olmaya bir çok sebep var dünyanın derdi benim başıma gelmemiş büyütmemem gerek benim yüzümden kimse üzülmemeli mutlu olmalıyım.
      Gülemiyorum çünkü ruhuma haykırı şeyler yapmayı bilmem öğrenemedim.
      Ne yapalım benim çocuğum belki istediği bölümü okur filan mutluluğuma mutluluk eklenir.İyim işte iyi olacak inşallah :)))

      Sil
    6. bak ne dicem. aileni mutlu etmek için biyoloji okuduğunu biliyom. ayrıca, haklısın, üniversitede okumak için bölüm seçerken maalesef iş bulabilme konusunu en önce düşünmeli bizim gibi ülkelerde. amerika ve avrupada, yani zengin ülkelerde böyle bir durum yok. ama bizler para kazanabileceğimiz bölümleri seçmeliyiz.

      bunlar tamam. edebiyat okuma bence de zaten. belki ilerde yüksek lisans veya 2. üniversite olarak okursun.

      ben diyorum ki, bu okulunu değiştiremiyor musun? veya bölümünü? tamam edebiyat veya sosyal bilimler okuma. ben de sinema tv isterken mühendislik ve ekonomi okudum aç kalmamak için. sinema bölümünden mezun olursan işsiz ve aç kalma olasılığı çok.

      yani diyorum ki biyoloji dışında başka bölüme geçemiyor musun senin okulda. örneğin öğretmenlik gibi. veya başka okul olmuyor mu? geçiş yapamıyor musun?

      Sil
    7. Geçebiliyorum evet başka okulada başka bölümede hatta geçiş yaptığın bölümde eğer biyoloji okuduğun sırada ortak bir ders olmuşsa onlarıda kabul ediyorlarmış(palavra).Bahane yani tıp okuyan biri geçiş yapmak istedi senesi gitti.
      Babam annem herşeye razı oldu ilk sömestr sonunda istersen başka bölüm seç diye.Nereye gideceğim ama.Vazgeçmek cesaret ister olduğun yerde kalmaktan bile zor geri adım atmak öyle hemen çıkmak kolay gözüksede aslında asıl zor olan o.

      Neyse alıyoruz ki herşey yolunda işte diğelim başka yere geçtim ortak dersi varmış sınavlarım kabul edilmiş filan peki hangi bölüme:matematik mi,bilgisayar mühendisliği mi,doktorluk mu,kimyacı mı.Hiçbiri.Bilim insanı değilim gerçek bu.Ruhum sanata yatkın oldu hep daha fazla.O bölümlerde burda aç kalma durumu var işte.
      Çok bölümde yoktur zaten.Belki sorunum okuldur başka okulada gidemem arnavutçadan tek üniversite burada ki gittiğim.
      Onun dışında türkçe iyi işte türk okulu yok.
      Makedoncam yarı yamalak, zaten kendi milletinden başka diğer öğrencilere adaletsiz davranırlar.Bunu hani ben demiyorum makedon okullarında okuyanlar söylüyür hani yargılamak olmasın yoksa irkçilik filan gibi karşılanır her milleti severim ki.
      Benim okuduğum Biyoloji öğretmenliği,Biyoloji mühendisliği okuyanlarla beraber okuyoruz bizi ayıran sadece sonunda alacağımız isim mühendis mi öğretmen mi yoksa bütün dersler aynı.

      Başka bir öğretmen olsam yani başka bir ders öğretmeni.Diller ve fen dışında nereye geçebilirim ki.Olay bu.

      Boşversene deep. sinema tv mi istedin bak tahmin etmişim ki hissetmişim ruhunu kitaplarına film çekilsin dediğimde :)Sonra ama sevmişsin sen okuduğun bölümleride bu mutluluk verici :)
      Off karartım içini ya içimde bir kara orman yanıyoor hihihi :))
      Oluyor böyle durumlar hayrımızadır belki bilmiyoruz işte :)
      Dİnlediğin için,sabırla bana yol göstermeye çalıştığın için minnettarım ki..ve ben kuru kuru bir teşekkürle kalıyorum sadece.Teşekkür ediyorum gerçekten çok candan bir teşekkür bu.Çok iyi bir dinleyicisin sen :))
      Çare bulamasa bile dair insan sadece dinleyici biri olsun yeter bazen hafiflere işte insan :)

      Sil
  4. peki, sadece öğretmenlik bölümü yok mu. eğitim fakültesi gibi. yani ilköğretim lise vb. öğretmenlik yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var yengem bahsettiğim bir yılı daha vardı dediğim benimle gelip okulu bitirmek istediğim.Sınıf öğretmenliği okuyor o.Orayı okuyanda baya çok :)

      Sil
    2. peki sen geçemez misin oraya.

      Sil
    3. Alel acele karar olur o
      Öyle birşey olursa kaydımı dondururum.
      Hata üstüne hata eklemek istemem.
      Ki şimdiki okuduğumda mantıklı hata değil ama bana göre yer değil.
      Kaydımı dondurursam düşünmeye vaktim olur.
      Düşünmek işe yarar mı bilmem.
      Belki hiç dondurmam şimdi ki sınavların bende nasıl bünye yaratacağına bağlı herşey :)

      Sil
    4. bak ben de sinema tv istesem de önce müyendislik okudum. fizik kimya biyoloji. kimyada çok zorlandiım. bikaç yıl veremedim organik kimya dersini. bakalım, istemesen de belki böyle devam da edebilirsin. okul bitince sonra hem işe girer hem başka bölüm okursun. belki de en azından sınavları geçecek kadar idare edersin. yani madem okuycan bari geçersin derslerini. o çamaşır sucu da hep dersine gelmez herhalde. düşünürüz ya zamanla bakalım. anladım. ama sölücen hep bak her şeyiii :)

      Sil
    5. Başa bela olmuşlar sanada desene hayırlısı olmuş ama sonunda şükürler olsun ki akıllı hocam yaa :)))
      Zaman bakalım ne getirecek hocam hayırlısı olsun yeter ki :)
      Boşver bu konuyu ya geçer gider üzmek istemiyyorum diyorum ya kimseyi ondan güzel olayları gelir haber veririm ben hep sana :)))

      Sil
    6. hayır sadece güzel olayları haber vermeeeee. üzmüyon. sen üzülmeee asıııl :)

      Sil
    7. Şunu bir izlesene ya bak bende sana tamam hocam tamam diyeceğim hihihi :)) https://youtu.be/5fgsI06xliU

      Sil
    8. çok tatlııııııııı :)

      Sil