24 Temmuz 2015 Cuma

Çocuktum


Özlem seline tutulmak,farkında olmadan yürümek demekti sokaklarda. 
Çok şey değişmişti  yürüdüğü yollarda, belki de öyle zannediyordu.
Yeni binaların inşaatı kurulmuştu, başkalarının bıraktığı izler ve bir sürü anıların üzerine. 
Bunun dışında  her şey aynı sayılabilecek derecede, hala çingene sokakları kokardı orası ve aynı zamanda  hala şehrin göbeği sayılmaya devam ediyordu.Bin çeşit insan vardı yine yollarda,biri gider diğerinin yerini başkası alırdı.
Yürümeye devam etti, gelip geçti arnavut kaldırımlarından, önünden geçen insanlar maziden gelen bir ses gibiydiler o yıllarda ki silüetlerin  sesine, şaşırtıcı şekilde benziyorlardı.
Hayatta her şeyin  birbirine benzemesi, insanlara geçmişlerini unutturmamak  için bir ikazdı  sanki.
Hiç sözünü dinlemediği dedesinin, ilk kemoterapiden dönüşünü bu yolda beklemişti, yıllar evvel onu kısa bir süre sonra kaybedeceğini hissetmişçesine, sarılmıştı, tutunmuştu beyaz gömleğinden, başını göğsüne yaslayıp, ilk defa anlamıştı o gün aslında, hayatta en çok atıştığımız insanların, en sevdiklerimiz olduğunu.
Dedesi  hayatını yitirdiğine en son ona  burada veda etmişti, çünkü o sınırdan daha fazla yaklaşmasına kimse izin vermemişti, kızmalı mıydı?Yoksa onu düşündükleri için, teşekkür mü etmeliydi,hiçbiri.
İlk burada dizlerini yaralayıp,çocukluk aşkına burada rastlayıp,ilk burada gülüp,bastığı o topraklar üzerine ağlamıştı. İlk gidişlere burada şahit olmuştu, arkadaşlarının taşınmasıyla birlikte, çocukluğuda kendisine arkasından el sallamıştı,gitmiştiler…Yinede en azından onun yaşamış olduğu hatırlamaya değer bir çocukluğu vardı…

Durdu, son moda inşaatı olan,   daha önce çokta fazla dikkat etmediği 3-4 katlı bir evin önünde.
Önünde tenekeye benzeyen bakır renginde kapı yerine konan bir hafif engel belirdi düşlerinde ve o karşındakilere değil, görmek istediklerine odaklanıyordu sadece.Hakikatin ise ne olduğu, hiç bir önemi yoktu onun için.
 Belli belirsiz engelin arkasında ise, kocaman bir cennet bahçesi,çocukluk dostları,mahalleli herkesin dedelerin, anneannelerin, genç kızların düğünü olduğu bahçe vardı. 
Güvensiz olan teneke kapıyı, yıkılmaya hazır bir eski püskü  garaj duvarı destekliyordu. 
Yabancı biri onu daldığı düşten uyandırdı, saati sordu belki bir adres, her neyse işte gereksiz detaylardı bunlar. 
Asıl önemli olan, yüzünü  tekrar biraz önce baktığı eve döndürünce, öfke dolduğunu hissetmesiydi.
 Dudaklarının kıyısında gülümsemeye kıvrılan bir tebessüm soldu, dişlerini sıktı ama ozaman ki gibi acı hissetmiyordu, çünkü dişlerinde çikolata çürüğü yoktu artık.
Bu sesler, bu rüzgar, bu kokularda olmasa diye geçirdi içinden, bir şey kalmazdı muhtemelen elinde, bir fotoğrafı bile yoktu ne de olsa.
Sinir bozucu bir şekilde her şeyi aklında tutarken, onları unutmuştu ve anladı ki yetmemişti.
Bir koku,  eski bir yol, kalbinden üstün bir şekilde yaşatıyordu yeniden ona geçmişi.
Dolmaya hazır gözleriyle, gıcır, gıcır evin bir basamağında oturdu, yasladı arkasını bir duvara, ruhu artık gün yüzü görmeyen o  bahçeye uçtu yine de.
Dokunamıyordu eski duvarlara,çok yabancı bir duvardı yaslandığı .
Biliyordu bulmalıydı unuttuğu o güzel insanları ve içinde kaybolmuş o cesareti... 
Sonra bir şarkı çalmaya başladı beyninin içinde, duyduğu ses kendi sesiydi, göz bebeklerinin önünde canlananlar ise, bir film şeridine benziyordu… Oradaydı “Cennetinde”.

-Meleeeekkk,Meerrveee gelecesınız oynayasınız? 
Sesi tek bir seslenişte bir kaç defa çağırmış gibi yankılandı gökyüzü boşluğuna,  sonra gerçekten bir kaç defa daha şansını deneyipte, yanıt beklerken, diğer yandan ise, kapı elcazına asılmış sallanıyordu. 
O sırada mavi pancurlu evin ilk katından bir pencere açıldı, dantel perdelerin arkasından güneş ışınlarının içeriye sızdığı  yeşil oda aydınlandı, bir insan silüeti belirdi içerden, pencereden dışarı çıkardı kafasını, hayır anlamında salladı işaret parmağını.
Bu Melek ve Merve’nin arnavut kökenli olan, genç ama hep kızgın bir ifade taşıyan anneleriydi, nedense ondan hep ürkmüştü.Oradan ayrılacakken, hayal kırıklığı içinde pencerenin tekrar açıldığını gördü. 
-Gelmesık biz, annem bırakmay-diye seslendi Melek, bir de göz kırptı, aslında tam tersini söylüyordu Melek, anladı ve gülümsedi küçük kız, bir işaret veriyordu kendisine. 
İlk kez şifreli konuşmuyorlardı, bunun üzerine onaylayarak kafasını sallayıp, Melekler’in  komşusu olan Ceylan ablaların bahçesine fırladı, orada nerede buluşacaklarına dair haber getirecek olan Meleğin kendisinden küçük kardeşi Merve’yi bekliyordu.Çok beklemeden iki evi ayıran duvarın kapıcığından sızdı Merve, soluk soluğaydı, annesinden kaçmıştı bes belli. 
-Sen bizi parkta bekle, şadırvanda, biz Annemi uyutup geleciz, ben Erançe abide ekmek alma vesilesiyle kurtuldum. 
-Nasıl ama nasıl uyutacaksınız annenızi? 
Derken arkadan bir “Güüm “sesi duyuldu, birşey  düşmüştü veya birileri.
 Melek yine kendisini öğlen uykusuna yatıran annesine yakalanmıştı, kaçarken pencereden. 
-Koşuuun annem gelır valla, elınde en agır pabucu var! 
Melekte kapıcıktan çıkmıştı telaşlıydı, bir aradaydılar artık, Merve tek başına koştu, Melek arkadaşını elinden tutu, çünkü kadim dostu  hızlı koşamazdı.Kanat çırptı üçüde hızlıca özgürlüklerine. 
Arkalarından terk ettikleri evin gıcırtı kapı sesi ise,şimdi çok uzaklardan geliyordu…

-Kız Allahın cezası Merve ,sen Melek yok musun, akşam Babanıza iki çift lafım var, aklınız varsa dünmayin kuş kafaliler!Gürecesınız siz!

48 yorum:

  1. Muhteşem yazı, tebrik ederim.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene, sevmene tekrar çok mutlu oldum :)
      Güzel sözlerin adına teşekkür ederim :)

      Sil
  2. mest oldum okurken. bayildim. cikolata curukleri ne guzel:) anne pabucu heryerde ayni :D
    kalemine sağlık. bisi sorcam siz orada turkce ders aliyo musunuz yani yazim dilbilgisi. cok iyisin ben bile olamam boyle ♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata çürükleri dimi keşke tekrar olsaydılar memnunduk ki dimi can ya :)
      Anne pabucu Türk annelerine özel hihhihi ama çok hoş işte bizim millet Türk insanıyla ne zamandan beri bir arada olduğu için diyorum hep zaten Arnavutlar en çok ta Türklere benzer diye :))
      Türkçe dersini ana dil olarak bir tek Türkler alıyor ben Arnavutçadan okuduğum için öyle bir şansım olmadı.Konuşmam aynen hikayede yazdığım diyaloglar gibi o şekilde :)
      Doğrusunu öğrenmeye çalışma çabam ise benim merakım anneannemden dolayı hep çok ilgi duydum işte :)Ne de mutlu oldum sözlerine canım ya çaba işte benim ki :)
      Birtaneem yorumunla yine mutluluk dağıttın ki çok çok sevindim yazıyı sevmene öpüyorum seni ❤❤❤❤

      Sil
    2. kulaginda cinlama var mi tatliiim heee? ehehe :D
      son yazima bak bakalim ♥♥♥♥♥

      Sil
    3. Hıçkırık tuttu hihih :))
      Bizimkiler hıçkırık tutunca senden bahsedenler var derler işte öyle ama kulak çınlamasınıda biliyorum :))
      Canım benim senin bahsettiğin sürprizde buydu dimi sen çok seveceksin dediğin :))Güller böyle sürprizci şeylerdir dimi ❤❤❤ tekrar tekrar candan teşekkür ediyorum :))

      Sil
    4. ehehhe süprüz bu değil :) ama cidden çok seveceksin tatlııım <3<3<3

      Sil
    5. aa ben bu zannetmiştim ay tamam ozaman herkes gibi bende cici cici bekliyeyim :) Renkli yaz gülü seni ne olacak :)

      Sil
    6. Canıım sana bir açıklama borçluyum ki geç fark etmişim.
      Ben Arnavutum ama Makedonyada yaşayan bir arnavut.
      Arnavut diye diye karıştırdım dimi aklını Arnavutluk sandın memleketimi dimi benim için sorun yok ki ama sana doğrusunu belirteyim sen beni yanlış bilme diye ondan dedim blogta yazında horoz gibi atlamayayım dedim burdan söylerim diye :)
      Kucaklıyorum seni tekrar birtanem :))

      Sil
    7. yusraaa tatlim :) ben seni makedonyada okuyor ama arnavutlukta yasiyon saniyodum*-* niye karistirmisim ki bu kadar cok ozur sekerciiim
      ^-^♥♥♥♥♥♥

      Sil
    8. Ne demek birtanem asıl ben özürler diliyorum kendimi suçlu hissettim ya yalan söylemiş gibi :)Ben karıştırdım ki aklını kusuruma bakma tatlım :)) ❤❤❤

      Sil
  3. Anne terliği pabucu evrensel galiba! :) Çok güldüm.Arnavut insanımızın yöre dilini çok güzel yansıtmışsın bayıldım :)
    Melek ve Merve çok sevimliler yaaa :) Anne de çok zeki ama ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel adet olmuş anne terliği dimi ablam bizimkiler taktik çalıyorlar desene hihihihi :))
      Melek ve Merveli anılardaki dialogları hep bizim topraklarda konuşulduğu gibi yazacağım ki zaten inşallah :)
      Evet ablam bende onları çok seviyordum çok iyi kızlardı :)
      Ah ah çok çektik o anneden :))
      Çok sevindim beğenmene ❤❤❤

      Sil
  4. iyi geçti miiiiiii şiir şeysiiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa hoş geldin hocam :)
      İyi geçti ki geçenkinden çok daha sıcak bir ortam vardı ki bu Tetovadaydı bizim şehirde değildi yani.Kitabımı yayınlayan yayın evi yıl dönümü kutluyormuş o vesileyle oldu bak yine mavi şiiri söyledim ki :)
      Çok iyi insanlar tanıdım ki güzel karşıladılar işte konuşurken şiir gibi konuşuyorlardı ki ben sadece dinledim şiiri söylemek dışında dinlemek ne güzel şey :)

      Sil
    2. hımmmm her şey çok tatlıymış :)))

      Sil
    3. İstanbulda hava biraz serinlemedi mi burada az biraz yağmur serpeledi tabi orası başka ama kendine iyi bak :)

      Sil
    4. ay yok aynı şıpır şıpır ter akıyoooo :) yağmur mu ah ne güzelmiş. :) sen deeee :)

      Sil
    5. tamam ozaman yorma kendini dondurma al müzik dinle bir güzel filmler izliyon zaten işten kalan vaktinde adalara git ama serinle oldu mu gerekmedikçe öğlen saatlerinde çıkma evden :) Ay çekirdeğide almayı unutma :)
      Allahım İstanbula yağmur yağdır lütfen dur hangi duayı okuyayım şimdi bir bakmışsın duamda kabul olmurmuş filan :)

      Sil
    6. serinlemek için alışveriş merkezine ve sinemaya gittim. izlerken dondurma yedim. eve gelirken de buz gibi kola eh işte. şimdi ter içinde uyurum yani. klima kullanmıyom yoksa sokağa çıkasım gelmiyooo. tamam denize de girerim. :) ay hep yağmasın azcık yağsın, yaz yazlığını bilsin napalım sıcak olsa daaa yakında biteer :) yazdım filmi deee :)

      Sil
    7. Klima zararlı ama ya haklısın gerekesiz bencede.Sen ama işte dediklerimin daha güzellerini yapmışsın ki zaten :) Tamam az yağsın kendini kaybetme yağmur :)
      Granit diye bir içecek var ama buzlu filan birşey meyveli galiba böyle buz parçacıklı ki pastanelerde baksan ama boğazın üşür ama soğuk limonata çok iyi gelir kola dahada susatıyor ki ama sen bilirsin tabi :) Pencereyi yarı açık bırak öyle uyu serinler oda belki rahat uyursun azda olsa onlarıda yapıyom demiştin ama dimi.
      Su tabancasıyla su atmak gerek sana :)

      Sil
    8. ay üşüsün boğazım. granit taam bakcam bi. soğuk limonata oh bayılırım taam içeyim yaa sahiden de :) ya benim bütün pencereler ve iki balkon kapısı da hep açık ama hiç esmiyooo. balkonda uyudum yaaa ama o zaman da üşüdüm :)))) ayyy su tabancası evet :))))

      Sil
    9. Çocuğum serinleyeceğim derken zatürreye çevirecek ay tahtaya vurayım Allahım birazcık kendini düşün sana bir tek limonata var okadar uyuma balkonda yoksa bak vazgeçtim bir kova suyla geliyom aa :))

      Sil
    10. piki çekirge hocam.:) iyi geceler. sen uyumazsın şimdiiiii :)

      Sil
    11. Sanada hayırlır geceler hocaam huzurlu uykular olsun ama sana melekler serin rüzgarlar serpsin rüyana :)
      Uyumam uyuyamam heyecanlıyım çünkü çok sevdiğim bir ablam geliyor Türkiyeden yarın o yüzden :)
      Sözlerimi tutar yazı yazarım :)

      Sil
  5. Güzel bir yazı blogunuzu yeni keşfettim ve takipteyim banada uğrarsanız çok sevinirim sevgiler :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Beğenerek okudum,kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim.Sevgiler :)

      Sil
  7. oof yaşadım resmen, çok iyiydi :) o herkesin birbirine benzeme olayı gerçek mi, ben bazı geçmişlerimi unutmak istiyorum ama ya :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım merhaba :)

      Geçmiş her zaman güzel olmayabiliyor ama bitmiş sonuçta nasıl hatırlayacacağın sana bağlı.
      Gelecek ise bir bilinmeyen geçmişten daha korkutucu yani bugün dünden daha masum olmuyor hiç :)
      Bir de iyi kötü hatırladığımız sürece varız sadece...

      Sil
    2. Sen ne tatlısın ya :) özlemişiimm :)

      Sil
    3. Sende öyle :) yorum yazanın sen olduğunu görünce mutlu oldum :)

      Sil
  8. geçmiş gelecek. iyi kalpli iyimser çekirge çudutusuuuuu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş gelecek çatışması be hocam sensin bir kere iyi cici tamam mı herkesi kendin gibi zannediyorsun ondan :))

      Sil
    2. Sözüm sözdür bunlar fotoların işte :)

      http://i.hizliresim.com/4k82Ap.jpg
      http://i.hizliresim.com/b2YAX0.jpg
      http://i.hizliresim.com/d20zgr.jpg
      http://i.hizliresim.com/gAyzJQ.jpg
      http://i.hizliresim.com/qlR1XV.jpg
      http://i.hizliresim.com/2k5mpO.jpg
      http://i.hizliresim.com/qlR1r3.jpg
      http://i.hizliresim.com/PoB4mv.jpg
      http://i.hizliresim.com/AqgQRX.jpg
      http://i.hizliresim.com/ng2Vzl.jpg
      http://i.hizliresim.com/AqgQo0.jpg
      http://i.hizliresim.com/OZB2nZ.jpg
      http://i.hizliresim.com/RVByyR.jpg
      http://i.hizliresim.com/Aqg2ZL.jpg
      http://i.hizliresim.com/MyWYl1.jpg
      http://i.hizliresim.com/XoJWD3.jpg
      http://i.hizliresim.com/PoB3pd.jpg
      http://i.hizliresim.com/b2Y8lm.jpg
      http://i.hizliresim.com/7bPmkl.jpg
      http://i.hizliresim.com/Aqg2gq.jpg
      http://i.hizliresim.com/vLRzRr.jpg

      Sil
  9. ay bunlar nefis nefis vallaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim ki hocam istediğini güle güle al kullan :)

      Sil
    2. Hocam haftam çok çok güzel geçti.
      Belki de hayattan sıyrılma haftasıydı.Kafamda ki hasarları onaran bir kaç gün 1 ay bildiğin gibi yazıp çizdim uyumadım rahat ettim :)
      Bu hafta 3 koruyucu meleğim oldu anneannem,annem birde annem kadar sevdiğim bir ablam daha hep koruma altındaymış gibiydim huzurlu ama o huzur içinde özgür fotoları gönderdiğim yerleri gezdim ve yaşadığımı hissettim :)
      Yazın sen yorgunsun diye özet geçmedim bir defa sorduğunda es geçtim sormana rağmen nasılsa rahat olduğunda sen gelirsinde sık boğaz etmiyeyim dedim :)
      Kısaca anlatayım dedim ama şimdi uzatmıyorum anlatmak istemiyormuşum gibi bir etki yaratmak istemem sende sadece sen ferah olduğunda anlatayım diye bekledim :) Sırada tatili sonlandırmam var sınavlar için hazırlanmaya başlamam gerek :)
      Öyle işte hocam öğrenciniz iyi sende iyi ol ama sonbahara çok birşey kalmadı zaten :)

      Sil
    3. yorgun değilim yaa sadece sıcaktan terliyom şıpır şıpır. sınavlar eylülde mi başlıyor.

      Sil
    4. Ağustosun ortalarındada olabilirmiş hocam bu ayın 17sinde önce bir gidip bakacağım okula göreceğim artık ne olacak kısmet :)

      Sil
    5. dur şimdi kaç sınav olcak. çamaşır suyu hocayı görme ama yaaa.

      Sil
    6. Sınavların hepsi belirli bir tarih içindeler atıyorum mesela 17ağustos 15 eylül tarihleri içinde bütün derslerde sınav oluyor.Benim 5 kalmıştı işte bir de bu ilk sene için son sınav tarihleri(başka değişiklikler katmaz iseler) Sonrası ocakta artık bir de üstüne ikinci senenin dersleride katılacak ocakta.
      Başımdan şimdi ne def edersem benim iyiliğime :)
      Mecburen çamaşır sucuyuda görecem belki bu sene eşide gelip ders verir hatta kızıda hhihihi sakinim ama sanırım :)
      Görmeyede bilirimde ama hocayı pratiğimi yaktı zaten adam.Artık önce asistanına yine sınava gireceğimde hocaya yetişeceğimde ooo dağlar geçmem gerek hhihihi :) Nasip ya kısmet :)

      Sil
  10. :) beş tane. baksana hadi isimlerini yazsana.beşini de. ve hangilerini rahat vercen sölesene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hücreli Biyoloji
      İnsan Anatomisi
      Organik Kimya
      Histoloji(buna giremem,dersi aynı hoca veriyor yani çamaşır sucusu biyolojiyi geçmeden histolojiye giremezsin diye yasaklıyor)

      Rahat ve ben hemide tetotavada gerisini anla işte :)

      Sil
    2. Bir de Fizik unutmuşum :)

      Sil
  11. şimdi beş oldu.

    fizik
    anatomi
    organik kimya

    bunlardan umudun var ama de mi.

    anatomi okumadım ama fizik ve organik kimya aldım ben de.
    organik kimya zor biliyom.

    ama fizik yaparsın ya.
    anatomi de yaparsın ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fizik bana kimyadan daha zor gibime geliyor :)
      Anatomide hep yarılayıp bıraktım dersi ha Biyoloji geçsinde sonra diye kafam karışmasın diye.Anatominin bir felsefesi yok sadece latin terimleri aklına tutacaksında işte insan anatomisi basite aldığım kadar değilmiş.Kitabı alıp aklıma kazındırayım diye hep kısaltıp deftere yazdım.Yani kitabı baştan yazıyorum gibi birşey kitapta altını çizip okumak daha zor yazmak ise vakit alıyor.
      Kitaptan 60 sayfa kadar kaldı 120 sayfayı kısalttım.bakalım.
      Kimyada olur belki anorganik daha zordu organik daha kolay.
      Fizikle alakam bile yok :)
      Anatomi Kimya ve Biyo geçerse düğün yaparım artıkın şerefine senide davet ederim hihhihi :)

      Sil