16 Haziran 2015 Salı

DEEP SEÇKİLİ FİLMLER 2015 (2)





EN İYİ TEKLİF

Gizemli ve farklı bir aşk hikayesini konu alan bir film.
Agrofobi hastalığı olan bir kız ve antikacı bir  sanat adamının öyküsü.

Mesleki hayatında  ki açık artırmalarda, hep en iyi kadın portrelerini toplayan bir koleksiyonu vardır Oldman'ın.

Bu portreleri de kendine ait evinde gizli bir alanda muhafaza etmektedir ve bütün o kadınlara aşıktır.
Bir gün kendisine,ailesinden yadigar kalan sanat eserlerini satan bir kızdan ilginç bir telefon gelir.
İşin  ilginç tarafı ise, kos kocaman bir villaya sahip olan bu kızın, daha önce bahsettiğim gibi garip bir hastalığı olmasıdır.
 Yaklaşık 15 yıldır kendini bir odada kilitleyen Claire, Oldman ile bir duvar arkasından iletişim kurar.
Bu gizemli haller Oldman için bir tutkuya dönüşür ve Claire aşık olur.
Görevini bitirdiği  bir günün sonunda,Oldman saklanıp çok merak ettiği Claire izler ve onu bu durumdan kurtartmak isteyen, aşkta tecrübesiz Oldman, bu işe arkadaşı Roberti katar, ona danışır ve olan bundan sonra olur..
Oldman'ın Claire izlemesi bir çeşit ihanet gibi geliyor,   kız izlendiğini bilmese de, güvenini kırıyor gibi geliyor biz izleyicilere, çıkmak istemez iken karşısına, onu bulmak, onu görmek Claire karşı hissedilen duyguların,  gerçek aşk böyle midir diye sorgulatıyor .
Asıl mesajı zaten burada alıyoruz, hayatta her şey taklit edilebiliyor: neşe,hüzün,aşk bile.
Sanat,gerilim barındıran İtalyan yapımı olan "En iyi teklif" filminde herkesten bir şüphe etme durumu var ve görüyoruz ki hayatta, bütün farklılıkların gün ışığına çıkması, her zaman faydalı olmayabiliyor.
Sonunda hem Claire, hem de hayatı boyunca topladığı sanat hazinesinden yoksun kalan Oldman, anlıyor ki "her sahte eserde daima saklı bir hakikat vardır" ve hakikatler hep acıdır.







METALCİ


Küçük yaşta abisini kaybetmenin yasını kaldıramayan Herra, kardeşinin izinden yürür. Acısını kendisini Heavy Metale adayayarak ifade eder ama onu anlayan yoktur, çünkü aileside bu karanlık dönemi atlatamamaktadır.

Ruhu duygusal  bunalım geçiren Herra'nın sürükleyici hayatı, acılardan arınma çabası,  İzlanda da bir çiftlikte geçmektedir.
Herra'nın en büyük hayali bir Rock yıldızı olmaktır.
Dünyası inişli çıkışlı basamaklardan ibaret olan Herra, bazen durgunluk yaşasa da kendi özünden asla geri adım atmaz, vazgeçmez.
Acıya işkenceyle karşılık verme pahasına olsa bile dair.
Heavy Metali yargılayan çok oluyor filmde ,gürültülü çünkü,herkes anlayamıyor dinlemek dair istemiyor  kimisi ama o şarkılarda gerçeklerden söz ediyorlardır, hakikatten kaçanlarda bu yüzden çoktur gerçek hayatta da.
 Gürültülü bu dünyanın içinde, have metal hayatın bir metaforu gibi. 
Baş kahramanımız filmin içinde buna benzer şeyler söylediğinde, dış, ön yargının anlamadan,bilmeden ne kadar kötü olduğunu tekrar kanaatine vardım, ki bazen her şey anlaşılır değildir hayatta fakat anlamadanda güzel olan şeyler vardır, dinlemek yeter.
Acı yaşadığımızı hissettirir, ruhumuz hevy metal müziğe benzer bazen, fırtınalar kopartabilir, karanlıktır acılar ama sahte bir mutluluktansa gerçek olmaları bir gün ışığı kılıyor bu hisleri.



   



KUTUP ÇİZGİSİ AŞIKLARI


Hayatımızı tesadüfler oluşturur.

İşte bu yüzden, başımıza gelecek olanlardan ama iyi ama kötü hiç bir şeyden kaçamayacağımızı anlıyoruz bu İspanyol filmde .
Kaderleri onları üvey kardeş olarak bir araya getiren Otto ve Anna, çocukluktan beri aşıklardır birbirlerine.
Onların hikayesi, bir masalı canlandırmak gibi bir şey.
Yıllarca gizliden aşk yaşayan kahramanlarımızın yolları, Ottonun annesinin ölümüyle ayrılır.
İkisi de çocukluktan beri inandıkları  gerçek bir  hikayenin yaşandığı yerde, birbirlerini tekrardan bulabileceklerinin hayalini kuruyorlardır.
Kuzey kutup dairesinde, güneşin hiç batmadığı yerde.
Otto ismini bir pilot görevlisinden almış olarak, adına yakışır bir şekilde bir pilot olur.
 Ana ise onu Laponyada beklemektedir.
Keşke herkesin, izlerini takip edebileceği bir masalı olsa diyoruz içimizden.
Geçmişten geleceğe gizemli,bir masum aşk hikayesi.





KARPUZ KABUĞUNDAN GEMİLER YAPMAK


Bir türk yapımı olan bu filmde,  üç masum arkadaşın yere göğe sığmayacak olan hayallerini gerçekleştirme çabasını izliyoruz.

Başta konuşmalar çok şeker.
Ünlü oyuncular yer almıyor ve yönetmen kendi hayatından kesitler sunuyor filmde.
Hakiki bir şekilde işlenen bu filmde, her şey öz ve güzel.
Bu arkadaşlardan ikisi çırak olarak çalışıyorlar, biri berbercinin yanında, diğeri karpuzcunun.
Üçüncü olan arkadaşta, ölen nişanlısının yasını tutan çaresiz bir masum.
Üçünün hayalide bir sinema makinesi inşa etmektir.
Bunun üzerine farklı kitaplar okurlar, kendi yöntemleriyle, kopmuş film şeritleriyle ,bitmek bilmeyen bir iradenin içindelerdir.
Bu üç dosttan Recep,kendisinden yaşça büyük mahalle kızı Nihale aşıktır, kızın annesi Recebi oğlu gibi görür, benimser.
Recep ilk hayal kırıklığını, aşkına bir türlü karşılık bulamayan Nihallerin taşınmasıyla yaşar, sonrada sinema hayallerinin suya batmasıyla.
Filmin zaten açılımı haline olarak gelen bir sözü var,bütün filmin değerini özetleyen: "Karpuz kabuğundan gemiye binersen çabuk inersin" diye.
Kimimizin çocukken büyük hayalleri olmadı ki, büyürken,  hayal kırıklığına uğrarken, düşlerimizin alanı küçüldü zamanla...


35 yorum:

  1. oleeeey. ne güzel filmler. şimdi medceziri bitirdim. önce üzüntüden sonra da mutluluktan ağladım yaaa. :) gelcem yine tabiiiii :) bu medcezir var ya aşkı memnudan buyana en iyi dizi yaa :) offf son bölüm bitirdi valla heyecandan :) şu sude ile orkun iyi dayak istiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cici filmler tabi güzel olmaz mı Deep izlemeli o dört dörtlük dediyse izlenir tabi ne sandın :))
      Evet hatta sonunda Medcezirde şey sandım devran mı döndü Yaman mı öldü filan ya ama neyse ki mutlu son :)
      Mira çok kötü şeyler görüyordu ayıkken Orkun hortlak gibi beliriyordu ya :)
      Aşkı Memnuyu anne babamda çok seviyordu ya hiçbir bölümünü kaçırmamışlardı sonuna dek izlediler şimdi sabahları tekrarları oluyor yine izliyorlar :)
      Ay ama ben şeye taktım düete Mira ve Yamanın son bölümde dünden bugüne hep Dünya dönmeye başlar diyorum takıldım plak gibi hihihi güzel seslendirmişler :)

      Sil
    2. Filmlerde hani bir odaya girersin arsum her yer kitaplarla kaplıdır santim santim açık yoktur...
      deepin film arşivini ona benzetiyorum :D

      Sil
    3. Filmler,kitaplar,oda ne güzel fikir :)

      Sil
    4. adalar ve odalar hıhım ivit bence deee :))))

      Sil
    5. Uyku sersemliğiyle Duygunun oda dediğini ada okumuştum yalnışlıkla hihihi kaçırmıyon hiçbirşeyi be hocam :)

      Sil
  2. ne çok film izlemişsin:) bu konuda maalesef hep yorumsuz kalıyorum film sinema olmuyor hayatımda.ancak belki pc den izlersem ilerlete ilerlete olabilir :) mutsuz sonları izleyemiyorum. ama film yorumlarınızı okumak hoşuma gidiyor izlemiş gibi oluyom en azından bilgisiz kalmıyom bu konuda :) deeple senin zevkleriniz çok uyuyor film kitap sanat dizi mira yaman ekmek asiye felan ahahah ne güzel işte fikirdaşsınız yaa kıskandım şimdi bak ben dışarıda kalıyom heep :D neyse ben de size çay felan ikram ediyim dizi aralarında şekerler <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim olsun bende izleyemediklerimin özetini böyle hikaye okurmuş gibi okuyom bazen hihi :) ama ne olacak hepsini izleyemeyiz ya der hep Deep sen ne zaman istiyorsan ozaman izlersin birtanem❤❤
      Mira,Asiye hihihi bak ama Serçede vardı ama Mirayla Serçe bitti bir Asiyemiz kaldı gel bak anlatalım sana :))) bak ama deepin suçu yok Asiyeyi ben sardım başına benim suçum valla.Çay ikram eden mis gibi ellerin dert görmesin emi canım ya ❤❤ :))

      Sil
  3. filmleri ne güzel anlamış anlatmışsın ki valla yaaa. iyiydi dördü de. kutup çizgisi biraz daha fazla özel bir filmdi galiba :) sude ile orkunu iyi bir dövmeli yaa :) o şarkı eveet. :))) gündüz uyuyup akşam iftar oldu mu yineeee, iyi gidiyo muuu. benim aynı yine yaa. çadırlara başlarım yakında :) gece film izliyom işte. biraz da deniz kaenarında yürüyüş :) senin yöntem iyi bak. gündüz çok uyu barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere önerdiğin filmler çok güzel ondaan iyi anlamışımdır bak mesela dersleri niye iyi anlamıyom çünkü güzel değiller :d Ama daha bir sürü bir sürü var filmler önerdiğin onlarıda izliycem tabi bak ama işte çok sevindim anlatımı sevmene sözlerimi yavaş yavaş tutmanın vakti çoktan geçmişti zaten ama dimi :)
      Ay Sudenin kaç yüzü var onun öyle ya aman Allah korusun öylelerinden Orkunu ise Osmanlı zamanına göndermeli al şunun kellesini kes ölsün bitsin demeli aman :)
      Filmler tabi daha yeni filmler benim listeye katılacak demek hıhım aldım ben mesajı hihihi :)))
      Ay ben uykuda çok düzensizim ya ne yöntemii bugün uyumadım diye içimde kara ormanlar yanıyor yanıyor diye haykırdım durdum bugün okula serenat yaptım çok komik Ramazan kafası vardı bende bugün :))

      Sil
    2. bi gidin az ötede konuşun bu ne yaa bıdı bıdı bıdı :) sokakta oynayan çocuklar gibisiniz ben de onlara kızan sinirli yaşlı nine . ayy ne sinir olurduk onlara di mi tam oyunun heyecanında "gidin az ötede oynayın" diye kovalarlardı bizi .
      neyse konuşun da haberiniz ola okuyom ha hepsini ehehehe :D bazen üşensem de çok uzun olanları skimming scanning yapıyom üniversitede öğretmişlerdi öğrenmedim o ayrı amaaa:). deep çeviriversin ingilazcadan :D mucks ikinizi de sohbetiniz bol olsun<3<3<3

      Sil
    3. Hihihihi Allahım ya bak diğer sefere gelip bloguna bir zat haber vercem gel beraber oynayalım kardeş kardeş diycem emi gül reçeli ama oyunu sen seçecen oyun bozanlık yok tamam mı ama çok tatlısın pek güldüm canım benim ya :)

      Sil
    4. arsu. dersler sıkıcı da ondan yaa :) güzel annatıyon ivit. bütün filmleri izlemek zor ya işte böle en iyileri izlemek daha kolay :) kara ormanlar mı yanıyor nasıl yaaaa :) kara orman pastası var yaa :) ay evet okul olmasın uyu sen :) ramazan kafas he :)

      Sil
    5. kreatif.

      hoşgeldin yaaa akşam uyuyakalmışım :) şimdi güldüre bakıyom :) hızlı okuyom diyosuuun annadııım :)

      arsu. gül reçeli çok severim yaa kreatif mi oooo :)

      Sil
    6. Diyor ya Göksel içimde bir kara orman yanıyor ah gittiğinde hihihi:)
      Yunanistandan beri sardım şarkıya balkon dinlemelerinden :))
      Tabisisi en güzel reçellerden bizim birtanecik Kreatifimiz ama dimi :)
      Sevilmez mi ama gül reçeli bir de çileklisinede bayılırım ben böğürtlenlidr güzeldir aman hepsi güzel reçellerin :))

      Sil
  4. Ehehehe amanin pek bi şımarık şımarık oldum simdi ♥♥♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte şimdi mahallenin oyun kadrosu tamamlandı bak canım :))) ❤❤❤❤

      Sil
  5. Güzel yazı. Devam.. Takip..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. sesin çıkmıyooooo ramazan kafası mııı vaaar kara ormanlar mı yanıyooooo :)))) nabıyon annat ama yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihihi ya ya yanıyor kara ormanlar kül oldu :)) Bak işte iftar sofrasını bu akşam kurarken bir yandan çalıyordu şarkı işte çok keyifli çudutu :))
      Az kaldı çok az kaldı ama buradayım hep kaybolmam hiç :))

      Sil
    2. biliyon mu bi de karaorman pastası var yaaaa :))) kaybolman sen ben biliyo. merak ettim ama anladım sınav filan. sıkıcı şeyler. bitsin sınavlar artık tam tatil yap yaaaa :) eylüle dek :)

      Sil
    3. Kara orman pastası mı Allah allah bak googleda baktım resmini vişneli mi bir pasta mı böyle.çıkolatalı vişneli bir pasta hep çok yerim çok severimde pastahanelerde hep ararım onu çıkolata vişneli derim ama tam adı ne bilmiyom valla o mu acaba bu kara orman :)
      vişne çıkolatanın içinde çok iyi gidiyor çıkolatanın baymasını izin vermiyor tadı :)
      Ayrıca Çilek kokusu yorumuna birşey yazmadım bizim tatliş gül reçeli Başkan yazdı ya sonra bende araya girmeyim dedim :)
      Çilek Kokusu eğlenceliydi ya bak burdan söyleyeyim işte :)
      Bundan sonrası tatil diye içim ferah bak üzülme canım Deep ilgin için teşekkür ediyom koca bir yıl okul açısından çok destek oldun unutmuyom ben çudutu hocam :)))

      Sil
    4. biliyom seviyon sen çikolata vişne. kara orman da öyle ekşi bi meyveli işte. frambuaz gibi böğürtlen gibi. yaniii o da vişneliii yaa. kara ormanlar almanyada bi orman bölgesi. orda yapılıyo bu ama meşhur işte. içine vişne ve çikolata konuyo. ya sen seviyon diye söledim yaa. göksel bile bak kara orman pastası seviyoo. :) göksel yeni bi tv reklamı yapmış görmüşsündür :) tamam izlerim onu da du daha yeni dizilere alışamadım :) tatil evet. pappaaaaa tamam yazın rahatsın ama dersler başlayınca yine moral veririm sana bana neee :))))

      Sil
    5. Peki ozaman ben yarın bir kara orman çakması alayım iftardan sonra :))) çilek,vişne,böğürtlen filan hepsini severim bak biliyon tabi kafanı 1500 yapıyom ben burda yani kafan şişiyor okadar benden o anlamda hihihi :))
      Gökselin su reklamını mı diyon :)
      Çudutu istediğini izlersin tabi ya ben izleyip fikrimi söylüyorum sana tabi sen hoşuna gideni izlersin sonra hocam :)
      Ayy bana bir de 3 sene daha mi dayanıcaksın okul bitene dek vah sana yazık ama sana deepcan ya ama şaka uslu kız olcam üzmiycem seni :) Sertap Erenerin Söz diye bir şarkısı var ordada bir daha kimseyi üzmiycem diyor tam benlik hihihi :)))

      Sil
    6. ay ne şişmesi yaaa :) sen güzel seçiyon filmleri yaa. dizilere başlar bi gecede bitiririm ben yaa :) uslusun zaten yaa :) ay sen kimseyi üzmezsin ki istesen de beceremezsin :) üzmekte çook beceriksizsin seen :)

      Sil
    7. Dört dörtlük dediklerini izliyorum hep çudutu senin zevkine güveniyom ki hep önerdiklerinden hiç daha sevmediğim olmadı ki şimdi her gece izlerim artıkın.Ayy seninde mutlu etmekte üstüne yok ama valla çok yeteneklisin hihihi :))

      Sil
    8. dört dörtlüklerin içinde de en iyileri sölüyom sanaa :) oh tatil işte benim de en sevdiğim kitap film müzik işte :) sen de öylesin pappaaa :)

      Sil
  7. En iyi teklif çok iyiydi. Malena ve unutamadığım Cinema Paradiso'dan sonra iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malena tabi oda güzeldi,En iyi teklif farklı bir bakış açısıydı :)

      Sil
  8. En iyi teklif herkese tavsiye ettigim filmlerden. Her izleyiste yeni bir bakis acisi bulmak pek de zor degil. Yeniden izleyesim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısı yaratan bir film diye düşünmüştüm bende ilk izlediğimde,teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  9. yine ne güzel filmler işteee. hayaller gerçekler. aman aman gerçekler hoş değiil her zamaaan. kendi gerçeklerimiz daha güzeeel. hayaller hoş amaaaa. filmler de bizi hayalleri gösteriyooooo ne güzel. bi dee, sen ne güzel detaylı anlatıyon valla filmleriiii. senden okuyuncaaaa filmler hep güzeeeel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaller hayatlar diyorsun :)
      Hepimiz farklı bir bakış açısıyla bakıyoruz ya ilginç oluyor öyle :)

      Sil