8 Şubat 2015 Pazar

Bir Derin Hikayesi


 Uzun zamandan beri yazmak istediğim yazılarından birinde yer alıyordu Derin.
Ve bu gerçek bir sokak köpeğinin hikayesi.Onu görmeden seven çok  insan oldu,Deep ve Tuhaf Şeyler Dükkanı sayesinde.İkside okadar şeker hikayeler yazdılar ki Derine, bende insan gibi köpecikle konuşup gelişmeleri haberdar ediyordum, ünlü oldun derdim.Çiçekle böcekle konuşabiliyorken, hayvan  sevgisini kısa bir süreliğinede olsa tadmak çok güzeldi.Derin 3 buçuk 4 ay benim hayatımda çok önemli bir yer kaplayan bir köpecikti.Onu ifade etmek  günlüğümde kapladığı güzel anılarla anlatmakla doğru olur diye düşündüm.Zaten günlük tutmak benim için gizli saklı birşey değildir, unutmamak için yazarım, hatırlamak, en çokta güzel hatırlamak benim için hayatın temelidir.İyi okumalar...

20.11.2014
Hayatıma hoşgeldin minik palyaço Maskot :)
Hayvanlara merhametimin eksik olmadığını biliyordum ama onlara yaklaşabilecek cesareti bir gün kendimde bulabileceğimi asla tahmin edemezdim.
Ne gariptir ki bu köpücük babamın işlerinin iyi gitmediği günden bugüne belirdi.Hızır gibi birşey ve biz tahmin ettiğimiz kadar zor günlerden geçmedik, şimdilik en azından.
Köpeciğe şimdilik bir isim takmadım, ben ona maskot diyorum geçici bir süreliğine, mahallenin palyaçosu anlamında.
Gördüğü her insana ilgili ve sevimli gözükmeye çalışıyor, hayatı hep oyun, dili  olsa belki yemek yerine oyunu tercih edecek, okadar hevesli  işte.Halkla ilişkileri bitirmiş diyorum ben ona, milletle pek içli dışlı.
Ondan korksamda bu ondan önce başka bir hayvan tecrübesi yaşamadığımdan kaynaklanıyor olabilir ve ona şayet kötü davranmak istese bile insan kıyamıyor, kıyamıyorum çocuk gibi gözleri var adeta, minnacık korunmasız bir bedeni.Dün anneannemi eve götürmeye dışarıya çıktığımda, babamın köpecikle incitmeden oynayabilme  hallerini bayıla bayıla izledim yüzümdeki tebessümle beraber...ve bugün babamın aynı hareketleri bende uyguladım , köpeciğe dokunmayı okadar çok heycan yapmıştım ki.
Kendisi neyse ki benide babamın yerine saydı ve bana kahkaha attıracak kadar mutlu etti beni, hoplamaları zıplamalarıyla.Uyurken ki o huzurlu halini fotoğrafa çektim, öyle bir kareyi bir gün giderse ölümsüzleştirip özlediğimde bakayım diye.
Annem ve babam onu her fırsatta beslemeyi eksik etmiyorlar, anneme aşık sanki, babama tapıyor, beni ayakabbı bağcıklarımdan çekiştirip duruyor, çok az bir zamanda bukadar alıştı bize...

08.12.2014
Babam öğlen istirahatindeyken annemi ziyarete gittim, yolda palyaço köpüşe rastladım.
Kendisi ailemizden bir parçası oldu artık, kendini bizden benimsemiş olması beni okadar mutlu ediyor ki, bunu hareketlerinden anlıyorum.Öyle ki bu sevgi ona apartmanın koridoruna girmeye  cesaret verecek kadar ilerledi, ki bundan ben hiç şikayetçi değilim, sadece kerata ayakkabılarımızı taşıyor, dışarda tezgah kuruyor.Acaba ben ona kızabilir miyim, canı sağolsun gözlerinde hüzün gördüğüm an kafamı kırayım daha iyi.


21.12.2014
... Babam marketi kapattıktan sonra ilk defa uzun bir zamandan sonra nefes aldığımı hissetim bu gece, belkide bana yardımcı olan saf ve küçük bir kalpti “o köpecik”  anneannemi eve götürüyorduk ki köpecikle oynamak keyfimi azda olsa yerine getirdi, herkes ağladığımı sorguluyor suçluyor ama o köpecik susuyordu.Belkide sessizliğe ihtiyacım vardı.Köpecik işini iyi biliyordu.

26.12.2015
Bugün gökyüzünden yer yüzüne beyaz bir düş yeşerdi.kar yağdı, kış geldi tam anlamıyla.
İşte büğün sevdim seni yaramaz çocukluk şehrim,giydiğin bu elbise sana yakıştı.Benim dışımda ilk defa karı ve kışı koynunda yaşayan bir can daha vardı.Derin köpecik.Sonunda ona bir isim buldum, tek başındaydı ama sevmesini biliyordu, Derin dedim ben ona, çünkü insan gibiydi ve bir anda çıktı ağzımdan. Deep evet ona benziyordu yaklaşımı,  bence bunu Deepin kendisine söylesem oda çok sevinir inşallah.
Kendisine ayrıca benzetmemin bir sebebi, bu gün Derinin kar sevincinden sonra kesinleşti.
Babamın karların içinde Derinin atlama oynama hareketlerini, hele bedeninden büyük kulaklarının lapa lapa karların içinde havalanmasını tarif etmesi, okadar hoştu ki daha fazlada komikti.Belkide o derin kalp herkesten güzel karşıladı kışı, gece boyunca çınlatıp durduk Derinin kulaklarını :)

30.12.2015

...Üzgünüm en çokta Derin için.Başta karşıma çıktığında ona ruhunun doyması umrunda demiştim, başkada birşeye ihtiyacı olmaz diye düşünmüştüm cahilliğimle.Şimdi ise ona acıyorum.
Nekadar güvenli bir alan yaratmaya çalışsakta, gerek kyağıt parçasından üçümeyeceği bir yer, yemek vs. o bir okadar korunmasız ve üşüyor , seside kısılmıştı benim ise bu durum karşısında vijdanım üşüyor.

Birde son bir kaç gündür kendine arkadaş gibi birşey edindiydi, beyaz bir köpecik ortalardan kayboldu oda.Acaba yaşıyor mu diğer köpecik hala...Keşke Annemle İkra bukadar korkmasalar hayvanlara yaklaşmaktan, belki onu yanımda en azından bu kış günlerinde koruyabilirdim.


12.01.2015

Algoritmlere ayak üstü bir göz gezdirdikten sonra annemin beni düşünerekten pişirdiği kahveyi içtim ve hayır duasını aldım, otobüs vaktinin olmasını beklerken başucumda durdu son ana kadar, 10:50de otobüs vardı işte karşıma Derin köpüş çıktı, apartmanın önünde bana Allah zehin açıklığı versin dermiş gibiydi gözleriyle.Vaktim kısıtlıydı, istediğim gibi sevemedim onu ,neyse o benim vaktim var dermiş gibi otobüs durağına kadar arkamdan geldi :)). Kendisini N. abi uzaklaştırdı, bu anlık uzaklaştırma işime yarasada bir yanım buruk gittim, keşke öyle kaçarcasına uzaklaşmasaydım Derinden, acaba koşarken patisine vurdum mu?

05.01.2015
...Gece yarısıda Berberin Kocası filmini izledim ha unutmadan Deep bizim Derin köpüşe hikaye yazacağım dediydi ve bugün dediğini gerçekleştirdi, öyle ki  Derin artık ünlü sayılır, tanır mı beni bundan sonra acaba :)

14.01.2015
...Sonra Deepten sonra yine Deepin çok genç ve sevimli blogçu arkadaşlarından birinin Derin köpüş için hikaye yazmış olduğundan haberim oldu, çok sevindim.Final hazırlıklarından dolayı ise  neyazık ki zamanında yorum yapamadım, ilk iş ona dönmek olacak.

24.01.2015
Dün gece babam Derine dışarıya çıkartmamı emretti.Apartmandakilerin şikayetlerinden dolayı,ben koridora alıyorum ya gizlice, sanki bir barınak var o canlara, sahip çıkacaklarda, ben inadına apartmanın içinde tutuyorum sanki, hepsinin mi kalbine karınlık çökmüş  bu insanların?
Nekadar yalvarsamda hatta çıkmıyor diye babama utana sıkıla yalan söylesemde, benim yerime babam çıkardı dışarıya o yağmurda Derini.
Göz yaşlarıma fazla dayanamamıştı neyse ki babam, feryatlarıma karşılıksız kalmayıp hadi git aç kapıyı dedi yarım saat sonra.Tabi herşey için geçti, ne kadar Derin diye yağmurun altında bağırsamda, yağmurun sesi daha güçlüydü onu bulamadım.Gece yarısı  dükkanın Alarm sistemi ötmeye başladı, ilk ozaman duydum yine Derinin sesini, kendince bir tehlike var diye havlıyordu ve evdekileri ilk onun sesi uyandırdı.
O bize ona yaptığımız kötülüğü yapmıyordu, sadıktı, hayatta yaşanılması duygular vardı hala ve insanlığı belkide hayvanlardan öğrenebilecek bir çağdaydık.

28.01.2015

...Bir daha sizleri üzmemek için gideceğim anne, bu hepimiz için iyi olacak, çünkü ben güçsüz bir insanım kalmaya takadim yok, yaşadığım duygular kendim gibi belirsiz diye geçirdim içimden, annemin gözlerine bakarken, onlar benim ailemdi ben onların evlatları kırılsakta üzülsekte bir aradaydık, anneme sarıldım özür diledim babama kahve pişirip götürdüm, ondan öncede Derin köpüşü bir yandan beslerken bir yandanda hatıra klibine çektim. Şu günlerde beni gülümseten tek şeysin Derin.Senin hoplamaların bile  hayata çırpınış benimkisi hiç.


05.02.2015
Bugün ne sevinç yaşarsam yaşayayım hepsi sönük kaldı ardından Derin.
Derinim balım birtanem,Deep dediydi sana böyle. Hoşçakal...Bu akşam anneannemin kucağında yaş dökerken, adına senin için dua etmesini dua etmemiz için yalvardım oda başımı okşadı acıdı bana.Lütfen bir yolunu bul ve tekrar yolumu bul, sana sahip çıkamadığımın farkındayım ama elimden birşey gelmezdi.Üsküpteki ilk karşıma çıkan köpüşü senin yerine çok  sevmek istedim, arkamı dönmek zorunda kaldım.Bugün belediyeden görevlendirilen bir kaç adam Derinle beraber sokak köpeklerini toplayıp dağlara götürüp kaderlerine terk edeceklermiş.Babamın karşı çıkmalarına rağmen, vijdansız kulaklarından tutup işkence çektire çektire önce sevgiyle yaklaştırarak kandırmış Derinimi.
Öyle ki Derin yok artık...İnanmak zor, ona alışan herkes için zor, Allahım ona yardımcı ol tekrar yolunu bulmasına yardım et geri getir Derinimi.Babam bu haberi  Üsküp yolu boyunca verdi, benimde neşem keyfim bir anda  uçup gitti sanki.Sus pus oldum ondan sonra yolun geri kalanında.Bunun için tabiki arkadaşımın suçu yoktu, ona günü zehir etmeden nasıl bir gün geçireceğim diye kara kara düşünmeliydim...

06.02.2015
Derinimin hüznünü derinden hissetmiş olacağım ki sabah baş ağrısı ile uyandım.Gecede onu rüyamda gördüm, kendimi geri gelecek umutlarıyla beslememeliyim.Yağmur yağıyordu.






















  

32 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bileym ki çutunu gelirsin hep :)
      Bende söz verdiğim filmleri izledim :)

      Sil
  2. Umarım Derin köpeciğin başına güzel şeyler gelir, karda kışta soğukta kalmaz bir daha..
    Bir yolunu bulsa da seni bulsa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hayırlısı olur hakkında.
      Sonuçta başımıza gelen hiçbirşeyin sebebini bilmiyoruz belki bir aile bulmuştur yakınlarda ki bu sayede belki hiç üşümeyecek.Dönse mutluluğumu tarif edemeyeceğim dilim tutulacak diye korkuyorum...Yorumun dua gibi geldi teşekkür ederim :))

      Sil
  3. bembeyaz oldu burasıııııı :) mutluluğa boyadı kaaar :) çudutu oku bak helene yorumlardaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of kar yağdı yine dimi ya haberlerde dinliyorum ki zaten :)Ah senin bu kış sevgin Sonbahar ama daha fazla seviyorsun biliyorum :)
      Çudutu ve Helene blogu anladım baktım şimdi oraya :)
      Dur bir maydanoz olayım :)

      Sil
    2. akşam ders çalışıyodun de miiiiii :)

      Sil
    3. Evet Anatomi baktıydım ama kemiklerde kaldım kalış o kalış okul başladığından beri :d
      Birde ilk okul arkadaşım vardı bir işte dünden evvel ki gün kırıldım kıza güven filan kalmadı ilkokuldan olunca ama kendime acıdım bari hatırladığım gibi kalsaydı herşey :( İşte üzülünce ders çalışıyorum :d

      Sil
  4. Merhaba jysra öncelikle derin kuçucuk inşallah musmutludur,iyidir. Üzülme inşallah iyidir.
    Deepten geldim aslında daha önce gelmek istemiştim ama kapalıydı bloğun. şimdi günlüğünü okudum ilk. Üzülme ama yine gelcem deep seni çok seviyor ben de tanimak istiyom seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :))
      Dilerim... bütün kalbimle iyi olmasını diliyorum bende.Kader işte.Evet bir ara bir durgunluk oldu blogda yazamadım bende boşlukta kalmasın demiştim.Ya bak bende geçenlerde Deepin bir Sanat Merkezi yazısında senin İzmiride anlat deyişini okumuştum hemen ardından yorum yapıp ya bak benden önce ki arkadaş ne güzel bir şey söylemiş Deep demiştim :)Sonra işte Deep senden bahsetmişti bak işte uzun lafın kısası bende seni tanımak istedim çünkü Sade ve Derinde ki herkes çok şeker kalp kalbe karşı diyelim :)

      Sil
    2. Evet deep çekiyo insanları ya ondan bence. Bu arada sağ tarafta eserlerim başlığındaki kitaplar sana mı ait :)

      Sil
    3. Eveet çok haklısın işte bütün blogçuları bilir Deep :))
      Hıhım evet kendi dilimde onlar :)

      Sil
  5. helene drama alık kreatif çudutu pastane gibi valla kurabiye dükkanıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şimdii evet kurabiye kokuları gelmeye başladı işte :)

      Sil
    2. Deeeppp şiiiirrr ilk 10 listesine girmiş tam 10 dakika önce haber verdiler bak direk buraya geldim sana haber vermeye ay valla senin Mavi kızçenin şansı buuu o gün yazıldı ya ağlayacağım :)))

      Sil
    3. ayyyyyyyyy amaniiiiin kutlarııım biliyodum kiiiiii beeeen zateeeen çünkü çok güzeldiiii ama ben de ağlarım ki zaten senin gibi oldıum ben de herşeye ağlıyom yaaaaa hoppidi hoppidi çudutuuuuuuu :)

      Sil
    4. Neolur ağlama ya bak ben dün anneme şey dedim.
      "Anne niye ben üzülünce senle babam üzülüyorsunuz sonra siz üzülünce ben daha fazla üzülüyorum." Tekerleme gibi söyleyince kız kardeşim ağlayana dek güldü :d Yani sende ağlama sonra ben daha fazla ağlarım ya hayırlısı bak orda seyirci olmakla o gecenin bir parçası olmak bambaşka işte orada olmak yetecek :) Bir de o geceyi rüyamda gördüm bak fakülteye başlayacağım bir gün önce gördüm rüyasını bunu Helene biliyordu bak ama o rüyamda üzülmüştüm üzgündüm hayırlısı :))

      Sil
    5. ay pappaaa bu mutluluk gözyaşı ama duygudan yaa üzüntüden değil. bak dün akşam ve bugün ağladım ama şimdi yazcam bloga nedenini neden ağladım. kötü bişi çok duygulandım çünküüüüü :)

      Sil
    6. Yok kötü birşey yok dimi yani dimi tamam tamam ağlatmayacağım bak seni ama sende üzülmeyeceksin ya ama mutluluktan bile ağlamasın insan neeoluur olsun ya ağlamayalım hastalık attım dimi gülerken ağlamayı ya ama mutlu olduğunada ayrı ayrı kocaman sevindim heeeep heep mutlu olll :)

      Sil
  6. ay kötü bişi diil çok duygulu amaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygulu çudutu seni :)))

      Sil
    2. jysracım çok şekersin sen yaa :) ben helenenin bloguna yazdım şimdi oraya belki yolun düşmez, malum kar yağıyor yollar kapalı olabilir heheh :) oraya yazdığımı buraya da yaziyim mucks <3
      -----------------------------
      canım jsyraaa :) senin duyarlılığının yanında az bile kalırız ki :) sen çok naifsin, zarifsin, kocaman sevgiler yolluyorum sanaa <3<3<3
      ayrıca ev sahibi huuu kız helenee bi çayı koyamadın gitti :)
      ayrıca menecer helene hanım sen de çok vefalı bir insansın. Instagramda deep için çabalaman o kadar güzel ki!! Büyük incelik. ve ayrıca pek de güzelsin fotonda ;)
      Ayy çook mu duygusal olduk biz yaaa :D
      heheh öperim hepisinizi fıstıklaaaaar <3

      Sil
    3. Yaa bak Makedonyada yağmıyor mesela hihihi gelirim tabi ben gelmez miyim aşk olsun okadar düşünceli olma çabuk gel de :)
      Dur bir oraya ozaman cevap bırakayım:))

      Sil
  7. o son defter fotosu senin miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu siyah beyaz fotodaki eller melekin miii

      Sil
    2. Hhihi yok cicim benim telefon arızası yine diğer yazıya yanıt veriyorum zannettim çaktırma :d
      İşte günlük o eski günlük 20 kasımda yazdığım sayfayı çektim defter kapanıyordu diyede elimle tuttum orda el benim el yani :d :d

      Sil
  8. Hani çağ ilerledikçe insanın sevgisi düşüşe geçiyor derler ya, öyleymiş gerçekten, en azından bazı insanlarda... O derinciği nasıl götürebilmişler ki, bazen böyle insanlar göreve giderken kalplerini evde mi bırakıyorlar merak ediyorum sahiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler böyle işte bardağı taşıran son damla oluyor malesef.Dediğin gibi bir değil insanların çoğu böyle bu çağda ne gelir elden böyle olayların bizleri asileştirip kalbimize zehir düşürmesine izin vermemesini diliyorum...Dünya kötü ne yazık ki.

      Sil
  9. Şimdilerde nasıl ki derincik...Şiirinin ilk 10 a girmesi ne güzel...kutluyorum kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol düşünceli ablam :)
      Bilmiyorun ki Derini yok ki bir haberim kendisinden aldılar işte keşke nasıl olduğunu bilsem sadece :(

      Sil