22 Mart 2014 Cumartesi

Vardar Günü



Gençlik Meclisinin kordinatörü Sefer Selim ile meclis başkanı Atibe Arifi ,Gostivar belediyesinin desteği üzerine, bu sefer şehrimi "Varda Günü" etkinliği ile temsil ettiler.
Tarih 21 Mart, "İlk bahar" günü olması sebebiyle özel bir  organizasyonda bulunan gençlik meclisinin kadrosu, bu defa da çeşitli aktivitelerde bulunmayı eksik etmediler.
Daha gençlik meclisinin kurulmasına yıllar varken ,öncesine bile bir arada olan bu sosyal grup ,bu sene farklı olarak yaratıcılıklarını resmi olarak dile getirdiler,geçen organizasyonların verdiği  deneyimler karşısında  daha sistemli adımlarla yürüyüp ilerleme katettiler .
Eskiden de olmak üzere, amatör olsun,profesyonel ressamların ve müzik severlerin bir araya geldiği bu tarihi organizasyonda, ayrı olarak gönüllü isteyen herkes yer alabiliyor.
Etkinliğin konseptine uyacak bir şekilde ,bu yıl durak Vardar nehri kıyısı,"Belediye parkıydı".
Organizasyonun zamanı sabitelenmeyen  günde gençliğin bir araya geleceği 09:00-11:00 saatleri arasında bırakıldı.
Bekleme saatlerinin bile boş geçmediği anlar yaşandı ve bunun üzerine etkinliği başlatmadan önce ,halka  gençlik olarak temiz bir çevre çağrısında bulunduk Gençlik Meclisi Belediye yönetimi ile birlikte. 
Şehir temizliği gerçekleştirdiğimiz halka çevre hassaslığı mesajı aktivitesinde , bunun yanı sıra Belediye Başkanının da eksik olmayışı ,yer alması gençliğe destek verdi.
Günün ilerleyen saatlerinde 12:00 - 16:00 arası açılışı yapan genç ressamlar oldu.
Şehri resim eden bu genç dostlarımıza müzik şöleniyle eşlik  eden gitarist arkadaşlarımız, güne ayrı bir hava kattı.
 Vardar Günü'nün bitimine karşı 16:30 - 18:30 saatleri arası  ise Vardar Nehri kıyısında genç ressamlarımız çizdikleri resimler sergilediler halkın karşısında.
Okul dönüşü karşılaştığım bu güzel manzara, benimle birlikte bir çok öğrencinin kalbini mest etti. 
Bir kaç defa ilettiğim gibi kültür eksikliği yaşayan bu şehrin, bu tür programlara o kadar çok ihtiyacı var ki sadece küçük bir kıvılcım bile içimizi adeta  sıcacık  ediyor, görüş alanıma yansıyanlardan dile getirdiğim bu yazıda söylemek isterim ki  ,organizasyonun bir parçası olmaktan bile mutlu oldum  ve burada sizlerle de paylaşmak istedim.
Gelenek haline dönüşeceği gözüken bu çeşit aktiviteleri ,gençliğe mümkün hale sunan gençlik meclisini gönülden kutluyorum.Daha yolun başında:Şiir yarışması “Sefer Selimi anısında”, Halk Oyunları Olimpiyadı" ve “Vardar Day” etkinlikleriyle unutulmayan olaylara imza atan bu kurumdaki herkesin dilerim yolları açık olur hep .Onların bu hayatta bir çok şeyi başaracağı aşikar ve gençliğin, hayallerin her şeye değer olduğunu en iyi dile getirenlerden.İlk bahara yakışır bu kutlama güzel günlerin habercisi olsa gerek artık ,soğuklarda gittiğine göre sıcacık bir esinti üzerine yazı bekleyebiliriz  :) 




























16 yorum:

  1. Harika bir gün olmuş anlaşılan fotoğraflara bayıldım,burada da yaptılar dün bahar kutlamaları ama ben izleyemedim için proje ödevi için turist peşinde koşuyordum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük şehrin organizasyonuda büyük olur, kim bilir ne tür aktiviteler vardır çok merak ediyorum anlatırsın bana bir ara. :)
      Ah tatlım bak derdine ortak oluyorum,1 hafta sonra benimde proje ödevim var okula teslim etmem gerek, nisanda koruması var işte diyorum ya bu günleri tebessümle hatırlayacağımız günlerde gelecek ya sabır :)) Başarılar birtanem...

      Sil
  2. fotolar ne hoooş. ne güzel yer ya. doğası bol. gelicam yine zateen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğim taş köprü,okul,nehir filan burası işte :)

      Sil
  3. okula yürüdüğün yol hep :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir geleneksel etkinlik olmuş.Gençliğin özgün çalışmalarla etkinliğe renk vermesi,etkinlik boyunca sıcak iletişimler kurulması çok hoş olmuş.Bitiminde sergilen resimleri görmek isterdim.Şimdilerde yapmıyorum ama yağlı boya çalışmalarım vardı.Şimdilerde resim yapamıyorum.Önceliklerim değişti sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bahar etkinlikleri organize edildiği ikinci yıldı ,bu sene nehir kıyısı olması dahada bir motivasyon arttırdı. :) Ablam facete gençlik meclisinin resmi sayfaları var zaten oradan daha fazla fotoğrafa ulaşabilirsin ,bir kaç daha resmin çalışması gözüküyordu: https://www.facebook.com/media/set/set=a.224397417756540.1073741837.156906551172294&type=1
      Olmadı sen buraya gel beraber gidelim diğer seneye :))
      Eminim ki çok güzel çalışmalar çıkmıştır ellerinden nede olsa içindeki sanat yansımıştır...
      Ara ara bazı duraksamalar yaşar insan zaten sonrada o yeteneği kaybetme gibi bir duyguya kapılır bende hep olur ama sen bırakma resmi zaman buldukça çiz, boya çok rahatlatırıyor bundan tecrüben var zaten biliyorsun, sonra o çalışmaları bende görmek isterim :)

      Sil
  5. Linke girdim ama ulaşamadım.Geziyi düşünüyorum bakalım.Neden olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.224397417756540.1073741837.156906551172294&type=1

      pardon ben yazarken bozmuşum linki üstte ki linki tekrar kontrol ettim :)
      Tabi ya çokta güzel olurdu inşallah güzel haberler bekliyeceğim :)

      Sil
  6. böyle bolll fotoğraflı yazılara bayılıyorum :) ne güzel bir gün olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bir gündü gerçekten. Dimi ama demek ikimizde seviyoruz bol fotoğraflı yazıları ne güzel :)

      Sil
  7. ne şahane bi gençlik görüntüsü,insanın sırtını yaslayası geliyor.
    çok iyi yaşayın gençler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama birde gençliği böyle güzel yetiştirenle asıl gurur duyulmalı :)

      Sil
  8. ah evet köprü okul hep yürüdüğün yerler her gün geçmekten bıktığın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taş denizim orası benim ya (kuraklıktan öyle derdik taştan bir şey kalmazdı :D)

      Sil