6 Mart 2014 Perşembe

U'Mutlu Yıllar


Biraz huzur birazda mutluluk...


05.03.2014

"Yeni bir yaşına girmene dakikalar kalmış,hala çocuk ruhunu kaybetmemişken kim bilir belki de ilerde dünyanın yükünü hala üstlenmediğin  bir yaşta iken sana bir çift sözüm var sevgili kendim.Umutların seni birer birer terk ediyor desende yine de hayaller akıyor dört bir yanından.
20,30,40..vs yıllar sonra bu yazına dönüp baktığında,okuduğunda farz et ki seni hayat yıpratmış olacak bu yüzden bugün mutlu olmaya bak mutlusun,mutluyum diyorum.
Küsüp kızan yargılayan yaptıklarını denetlemeyen olacak her daim fakat mutlu olmanı gerektirecek önemli bir hayat var elinde bir gençlik bir gelecek.Seni hem seviyor hemde en büyük düşmanım olarak gördüm hep hayat, çünkü mutluluğu da armağan eden sen oldun insanlara , aynı zamanda hayal kırıklıklarını da.Bu sefer öyle bir koz var ki elimde ,"mutluluk var",  istesen de üzemeyeceksin beni evren. Tatlı hüzün oyununa düşmeyeceğim  ,tebbesümle takılacağım senle geçirdiğim zaman mazide kaldı ey hüzün. 
Bu günleri hatırladığımda o zaman bir yetişkin olsam bile geride bıraktığım mutlu anılarım var diyeceğim bu hayale ulaşmak için yeni yaşının ilk görevi mutlu yaşaman olacak.
Seven bir türlü sevemeyen dostlarında büyük ihtimal yeni bir yılda  eksik olmayacaklar.Dargın düşeceksin kendine ara ara korkacaksın da  her zaman ki gibi ama bu yıl farklı ,sen farklı, aynı dediğin her şey sana her yıl olduğu gibi yeni şeyler öğretecek.Güzel günler var ,neşeli yaşarsan tabi .Son olarak sana mesajım  mutlu hatırla olan biten her şeyi "  

23:40




06.03.1996

Öyle işte Üsküp te doğdum, şımarık bir çocukluk geçirdim, insan baksa gözlerimin içine niye bakıyor diye ağlardım. Bu çocuk ne zaman büyüyecek diye konuşan çok oldu ardımdan. :)
İlk okulda evrensel değişim yaşadım ,bu seferde bu kız niye bu kadar sessiz diye endişelendiler.
Bu günde buradayım işte ,bilindik üzere geçenlerde 6 Mart doğum günümdü, kutlayan bol dualı sevgi dolu güzel iletiler almış oldum ,buda beni çok mutlu etti.
Zaten 365 gün bir savaşın içindeyiz ,neden bir gün olsa kendimizi özel hissetmeyelim  diye umutla beklerim yeni yıllımı, hani insan hayatının da her zaman barış ve sevgi barındırmalı o ayrı tabi ,fakat olmuşta kırılmış ise kalbimiz bu zaman içinde, affedelim ,affedilelim  hep beraber olmayı tercih ederim doğum günümde.Geçmişimin en güzel tercümesi fotoğraflardır, doğum günlerimi 11yaşıma dek karamsarlık nedir demeden mutlu geçirdim ,öyle bir yaş belirlemiş olmam bir süre sonra her doğum günümde ağlamamdır.
Bir kaç defa belirtmiş olmuşumdur burada ,dedemi kaybetmemin ardından sonra göz yaşı döktüğüm o sene, bir rutine dönüşmüş oldu  ,artık illaki bir bahtsızlığın yaşanması kaçınılmazdır hala, mesela :bir yıl telefonum çalınmıştı ,sonra diğer bir sene babam küsmüştü doğum günümde ,ayrı bir sene kötü bir not aldığıma üzülmüştüm, öyle devam ediyor...
Çocukça sebepler belki de ama hayat mesleğinin sırrı diyelim buna, biz küçük adımlarla yüzleşmezsek gelecek yorar bizi, bü yüzden  hepsi tatlı bir gülümsemeyle hatırlayacağım yıllardır.
İşte gelelim bu yıla ,aslında her sene olduğu gibi girdiğim hiçbir yaşı  hissetmedim, kendimi hiç 15,16,17,18... yaşında düşünmedim , çocukluğumda bu yaşlar devler kadar kocaman gözükürdü bana,şimdi ise küçücük belki de gerçekten hala varmadım  bu senelere tarih aksini fısıldasa da.
Öncelikle burada da olmak üzere kutlayan ,fark etmiş olan herkese teşekkürlerimi iletiyorum ayni şekilde. Kutlamalarımı ayırmam tabi ki de,gözlerimi yaşartan kutlamaları saymadan edemeyeceğim yalnız ,mesela buradan tanıdığım Simge,Ceren ablam,Pozitif Manyak,Deeptone sevgi dolu yorumlarınız kadar güzellikler hayatınızdan eksik olmasın. :) 
Sonra geçen yıl ki sürprizlerini aksatmamış olan sevgili sınıfım ,küçük pankartlar hazırlayıp kendimi böyle güzel insanları tanımış olmamı şükrederek  ,onlara da teşekkür ederim.
Kendisini tek bir defa gördüğüm İsmail abim ve diğerini yıllar boyu tanıdığım manevi cananım kardeşim , Pozitif Manyak olarak tanıyoruz  onu ,sizleri seviyorum :)
Ailem ki en başta ,sevmekten hiç vazgeçmedim ,kendimi bazen hislerim dışı bırakmak istesem de,  sanırsam beni şu hayatta bağlayan temel şey sadece Sevgi.
Hala  düzeltemediğim bir şey varsa oda sistemli yaşam hayalimdir, yazılarımda sezmişsinizdir ,oradan buradan atlarım sıra denen şeyi bilmeden, bu yüzden hep dalga geçerim kendimle, anne karnında bile durmayıp 7 aylık doğan beni dünya mı durduracak palavra :)
İşte bu sefer yine gece 12 olmasına döneceğim ki, en başta ki başlık fotoğrafı en sevdiğim kareler arasında oldu ,küçük bir kek ve mum ışığı ,ne güzel bir manevi anı bu ya ,işte böyle kutladım ilk dakikalarımı ailemle, birde kardeşimin gitarıyla şarkı bestelemesi küçücük parmaklarıyla, huzurluydum en önemlisi .
Günün kocaman bir kısmı tabi ki okulda geçti  :) sonrası çocukluk fotoğraflarını göz atmamla, ha birde ağır olun o palmiyelerdeki erkek çocuk benim :D Ne çok umut varmış gözlerimde ,adeta patlama yaşayacakmış gibi özendim kendime :)
Sonra bir iki arkadaşımın sürpriz yapmaları,ansızın eve gelmeleri çok mutlu etti.
Kocaman bir ailem vardı bu da beni korkutuyordu ,acaba bu sevgi gürültüsü bir gün sessizliğe yerini verir mi diye...
En başta ki yazı günlüğüme yansıyan satırlardı ,17nci yaşımı terk etmeden bir 20 dakika öncesi...
Mum üflerken dilek dileriz ya ,kendimizce dileriz ,sessiz ama bir yerde duymuştum ,dilekler çoğaldıkça hep beraber diledikçe gerçek olma ihtimali büyürmüş diye, bu yüzden ben ne dilediğimi açıkça söylüyorum:
"Biraz huzur birazda mutluluk.Haydı bol umutlu yıllar" :)




44 yorum:

  1. bu yazı yenebiliyor mu. yerim bu yazıyı. çok şirin herşey. gelcem yineeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi çocukluk ya herkesin çocukluğu çok tatlıdır :)

      Sil
  2. Ay ablam! Mutluluğun o kadar güzel yansımış ki şu yazıya mutlu olman beni de mutlu etti.Hep böyle mutlu ol hep böyle gülümse sen. Çocukluk fotoğraflarını da yerim ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber tatlım... mutlu olalım ,birde seni mutlu ediyorsam bak bu beni dahada bir senindirir :))
      Sende gülümse birtanem fotoğraflar dimi ya çok seviyorum bende :)

      Sil
  3. Yine güzel duygu dolu bir yazı ve sevimli fotolar gülen yüzler..mutlu huzurlu günlerin hep sürsün güzel yürekli Jysra :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam inşallah huzur hiç birimizin hayatında eksik olmaz hep mutlu ol :))

      Sil
  4. Yeni bir dogum yilinda yeni guzellikler olsun..Nice seneler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellikler her zaman bizlerle olsun :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. ya bu yazı o kadar güzel ki yani işte çok keyifle bayıla bayıla okuyom yani.

    (pozitif manyak liss, yani blogdan önce de mi tanıyodun onu, çok yakınsınız ha, ya onu da çok severim ki, ay çok alem o yaaa) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıları sevmende yorumunun hiç eksik olmaması beni çok mutlu ediyor zaten. :)
      Pozitif Manyak evet ya 5 yıl olacak onu tanıyalı onunda mutluluğu senin gibi bulaşıcı :))
      O bana ablam der ama öyle güzel bir kalbi var ki asıl o bana bir ablanın verebileceği nasihatleri veriyor mutlu ediyor çok seviyorum bende kardeşim diyorum ona bir gün İstanbula gelirsem onun için gelirim valla :)

      Sil
  6. aaa pozitif manyakla çocukluk arkadaşısınız yani öyle mii. ne hoş ya. yoksa blogtan mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13 yaşındaydım tanıdığımda ah keşke çocukluk arkadaşım olsaymış malesef internet ortamında tanıştık ilk tanıdığım aylarda bir İstanbul ziyaretim olmuştu aynı şekilde tanıdığım bir ablamı anlatmıştım maviyi seven ablam diye :) o ara tabi Pozitif ve ben fazla tanımıyorduk birbirimizi istanbuldan döndüğümde aşk olsun birde bana ziyaret yok diye üzülmüştü anlattığımda ordan derken çok iyi abla kardeş olduk :)

      Sil
  7. aaa çok sevindim buna. 5 yıl. netten tanıştınız o zaman. ya o da benim arkadaşım zaten. onda hep bi olumlu olma çabası var hep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En başta ki çok güçlü ,diyorsun zaten hep mutlu olumlu olma çabaşı ,bir savaşı var benim gibi değil yani vazgeçmek diye birşey yok onda ,koruyup kollayan yeri geldiğinde sevdikleri için tatlı bir cadıya dönüşen biri :)

      Sil
  8. 2 tane mimin var ki bendeee. zamanın olursa yaparsın kiii isterseen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki ya yapmazmıyım teşekkür ederim :)))

      Sil
    2. keyfin yerinde herşey yolunda di miiii :)

      Sil
    3. bazı sağlık sorunları ile uraşıyorum bir kaç gündür geri gelecem :)

      Sil
    4. çok ama çok geçmiş olsun. nolu ama kendine iyi bak. annene söle o da sana iyi baksın. acele etme. geri gelmen için sölemedim. :)

      Sil
    5. Halimizi hatrımızı soruyorsun biliyorum :) Önemli birşey değil ya hafif anemi var küçüklükten demir eksikliği filan biraz ilerlemiş analiz rapor derken zaman yetmiyor anneme kalsa karantinaya alır beni :D Çok saol anlayacağın kendime iyi bakmama gibi bir durum söz konusu bile olamaz :)

      Sil
  9. ayy çok duygu yüklü bir yazı olmuş bu :)
    resimlerin hepsine tek bakmak,incelemek çok güzeldi.
    Ne güzel kendine mektup yazmışsın :)
    Gene kutlayayım ben :)
    Jysra nice nice mutlu senelere :) umarım bundan sonra hiçbir doğum gününde ağlamazsın,böyle hayatın en güzel günlerinin arasına giricek bir doğum günü yaşarsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ya duygulanırım doğum günlerimde :)
      Kimin çocukluğu güzel olmadı ki resimleri beğenmene sevindim :)
      17nci yaşımı hatırlayan bir mektup bende çok sevmştim bu fikri...
      Tekrar teşekkür ederim tatlım ,umarım dediğin gibi olur canım doğum günlerine çok değer veren biriyim ben sanırım bukadar korktuğumdan ağlıyorum her sene :)

      Sil
  10. sen gerçekten özel bir gençsin.
    umarım ışığın ömrün boyunca böyle parıl parıl olur,biraz geç oldu ama'geç olsun güç olmasın'diye bi söz vardır,belki bilirsin;
    nice yıllara güzel genç kadın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bu güzel sözleri okumanın karşılığında geç erkeni mi olur...
      Gönlünüzden yansıyarak gördüğünüz o ışık dilerim hepimizin başarı parıltısı olur. :)
      Güzel kalpli insan ,abla mı desem bilemedim çok ama çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. sreken rodenden diyorum yusra biraz gecikmeli olsada

    blogunu yeni kesfettim :) izlemeye aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makedonca ha :)
      Bende blagodaram diyeyim ozaman :)

      Sil
    2. yani kusura bakmasın dimi arnavutca bilmiyorum makedoncayla idare edeceğiz artık :)

      Sil
    3. Yok ya olur mu şey düşünüp saygı anlamında yazmışsınız zaten güzel dilekler içeren kelimeler bunlar ne kusuru :)

      Sil
    4. böyle düşünmene sevindim iyi dileklerin dili birdir derler..

      Sil
  12. ne güzeeeeel her şeeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kadar olmasın :)
      Bir gün önce ağlatmıştın ama çok iyi hatırlıyorum hatta o yorumu deftere yazdım demiştim :)
      İnsanlardan korkmak hayatı sevmediğin anlamına gelmiyor şiiri sanatı sevenden zarar gelmez.Sen ben çalıkuşu benziyoruz demiştin :)

      Sil
    2. ay sen hep hazırsın yaaa duygulanmaya ağlamayaa, duygusal biyolog :)

      Sil
    3. Su döksem avuçlarıma şüphesiz ki benden daha kalıcı daha dayanıklı olur :) Bu kötü ama işte güçlü bir insan olabilme unuduyla yaşıyorum ya :)

      Sil
  13. ayyyyyyy evet yaaaaaa bugün tabiiii yaaaaa doğruuuu eveeeet ama çok heyecanlı bişi bu yaaaa çok da duyguluuuu ay bak yemin ederim gözlerim ıslandı duygudan sevinçten. sen bu dünyaya gelmiş en tatlı iyi akıllı duygulu hassas ve güzel insanlardansın ki yaaaa. biliyon ki bikaç çok sevdiğim var işteee. bak bi de ne dicem işte bak senin yorumların beni ayakta tutan en önemli sevinç kaynaklarından ki. bi de çalıkuşuna demiştim böle işteee. zaten işte drama helen var bi de. sen olmasan kanadım kırılır ki. heyecanım gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok çok heycanlı bakma benim onlar öpsün beni dediğime dün gece saat 12 olmasını bekliyorlardı evdekiler herkesten önce ben gördüm "e iyii ki doğdum" dedim resmen çünkü idaaya girdik kim önce görürse o öpecek diye işte herkesi ben öptüm çok cadıyım şimdide doğum günü kutlatıyorum :d
      Sen hep uç ne olursun...
      Kırılmasın kanadın yaralanırsa iyileştiririz ama düşersen eminim burada daha bir çok kişi düşer başta ben ve bu yorumu sen değil ben yazmışım gibi çünkü hala bir iç dünya yaşıyorsa bende oda sayende ki bu kelimeyi Derin Mavinin özetinde yazacaktım.Bir kitap okudum hayatım değişti demeyi çok isteriz buna inanmak isteriz ve ben öyle bir yazarı okuyorum abartısız bunu seni mutlu etmek için değil Sade ve derinden sonra Derin Mavi ilkin devamı gibi hiçbir yazı birbirine benzemesede satırlarının umut kokmasını seviyorum seviniyorum.
      Resmen hayallerimi aramama yelken açtın tekrar.İyi ki varsın hep burda ol lütfen iyi ki varsınız Helenede,Dramada,Çalıkuşuda,Başkanda,Pozitifte hepinizde. bugünü kalbim kaldıramayacak sanki mutluluktan :)
      Ozaman gözyaşlarını sakla çünkü bana ağlamayı yasakladılar ama akşam ağlayacağım çünkü annem bir pasta hazırladı tam ağlamaklı ama ağlarsan kafana atacağım dedi bende Deepe göstercem dedim ona göre bişiy olsun isedim pastayı gördüm ama mum üflerken ağlayacağım ozaman sanada gösterir ağlarız anneannemler gelecek kuzenlerim bir de çok sevdiğim iki dostum işte onların yanında kızamaz annem bana iyi taktik dimiii :)) Oy yaşın çocuk senin ruhun kendin heepp mutlu ol yufka yürekli Deepcan.Ayrıca düşüncelerinin nekadar önemi olduğunu işte geçen seneden defterime yazdığım açıp açıp okuduğum yorumundan anlayabilirsin :)
      http://i.hizliresim.com/yPjyMM.jpg

      Sil
    2. ha haaa önce pastayı ye de sona ağla o zaman yaaa :) sen fotoyu koyunca ben de ağlarım zaten işte :) anneannen ciciii:) hepsi ciciii iki dostunun isimleri neydiiii yorum anladım yine burnum sızladı. :)

      Sil
    3. Halil Sezai olcam ben incir reçeli yerken ağlıyordu ya bende pasta yemiş olandan olurum yeni moda :d
      Birinin adı Melanda diğeri Ardiana yazdığım gibi okunuyor isimleri :)
      Ardiana 13 yıllık arkadaşım Melanda lisede sıra arkadaşımdı valla deli dolular işte benim tersimi düşün öyle med cezirde izliyoruz kuzenlerim filan yeni geldi valla üle tatliş pasta daha gelmedi annem bekleyin diyor :)

      Sil
    4. :) hepsine selam söle amaaaaa :))) annen heyecan yapıyo haaaa vaaaay :)

      Sil
    5. Aleyküm selam onlarında çok selamı var Deepi biliyler çok sevindiler :))
      Afiyet olsun sanada trileçe işte foto (keşke gerçekten pasta getirebilseydim ama ben sana trileçe tarifi verecem sen hazırlayıp ben getirmişim gibi afiyetle yersin olmaz mı)sağlıcakla kal trileçe hocam inşallah seversin derin mavinin pasta hali olmuş mu :)
      http://i.hizliresim.com/Vlzlmv.jpg

      Sil
    6. ne güzel herkes çok mutluuu yaaaa :) trileçe tamam :) hocam hımm acaba sevsem miiiii hıım :))))) hihihiii :)

      Sil
    7. Sürfrizciii seni bak bak bilmemezlikten geliyor bir de :))

      Sil