3 Şubat 2014 Pazartesi

Kelebeğin Rüyası



Başrolleri Kıvanç Tatlıtuğ ve Mert Fıratın paylaştığı dünyanın bir çok yerinde adını duyuran bir türk sinema filmidir.
1940-41 arası Zonguldak ta başlayan hikaye, iki genç şairin yaşamını anlatmaktadır.
Bir kız adına girdikleri idiaa üzerindeki  Muzaffer ve Rüştü ,kazananı kızın hangi şiiri beğeniceğine bağlıdır.
Diğer taraftan ön planda gösterilen yoksulluk ,ikinci dünya savaşı gibi yaşadıkları sorunlar yetmezmiş gibi ,amansız bir hastalığın pençesinde olan şairler,  şiirle iç içe yaşamaktadırlar.
Bir lise öğrencisi olan Suzan ,aynı zamanda belediye başkanının kızıdır.
Suzanın Zonguldağa dönüş yapmasıyla Rüştü ve Muzafferin şiire karşı zaaafları daha da bir haşır neşir olur .

Yılmaz Erdoğan’ın,da dediği gibi “Aşk en güzel bahanesidir şiirin” ,şiirin ve aşkın hayatta başrol üstlendiğini anlatırken, Muzafferinde Suzana karşi duyduğu hisleri ile tam tersi ,şiir bahanesi olur aşkın.
Babasının sağlığından şüphe etmesi ile karşı çıkmalarına rağmen, Suzan her iki genç ile arkadaşlığını sürdürür.
Durumları iyice ciddileşen Muzaffer ve Rüştü, önce Rüştü olmak üzere tedavi süreci içinde Rüştü Mediha adında tüberküloz hastası Medihaya aşık olur.
Medihanın taburcu olma durumu bahanesiyle ,iki şair hastaneden kaçarak, Medihanın peşine düşerler.
Ömrünün son günlerinde bile olsa bir yuva kuran Rüştü ile Mediha ,Muzaffer için en iyi örneklerinden biri olur, aşkının peşinden koşma adına.
Tatsız olaylar sonucu Suzanı Zonguldak tan uzaklaştıran babası ,onu İstanbula götürmüştür.
Yola Suzanı bulmaya koyulan Muzaffer, emeline ulaşır...
Bundan sonrası benim için zaten hüzüntüden başka birşey ifade etmiyordu...
Yaşadıkları  hastalık sonucu önce Mediha hayatını kaybederken Muzafferde olmak üzere Rüştü ile birlikte zor bir dönem içine girerler.
Yemeden içmeden kesildikleri bir oda dışından çıkmadıkları o sahne okadar duygulandırmıştı ki beni hele o duvarlara yazma kısmı benim için bir hayale dönüştü diyebilirim.
Hemen hemen herkesin izlediği ,izlememis olanlarında tahmin ettikleri üzere ,önce Rüştünün sonra Muzafferin ölümüyle sona erir.
Çekimlerin yapıldıgı  Ereğli, Heybeliada, Büyükada, Uşak gibi bu güzel yerler ilgimi çekerken dört dörtlük olmakta birşeyi eksik olmayan bu filmde herkeze izlemiyenlere önerimdir :)


Bunlarda filmde geçen sözler:

"Belki bir kelebek o kadar memnun ki rüyasından, uyanmak istemiyor uykusundan" 
“Aşk en güzel bahanesidir şiirin” 
"Yolcu vazgeçmeyi bilecek.. Yoksa gölgesi boyunu aşar..." 
“Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.Aynalardan evvel.”
“Ne kucak açar hatıralar,Nede dönerler gemiler bir daha.”
“Bin bir zahmetle ciğerlerinizi iyileştirmeye çalışıyoruz.Birde başımıza kalp işi çıkarmayın ” Yılmaz Erdoğan
"Kız şiirden anlıyorsa beni seçer. Anlamıyorsa zaten senin olsun.”
“Sevgili şair, belki de sen haklısın. susmak en iyisi.unutmak değil de belki hatırlamamak mümkündür…”
“Şerefine Kaldırıyorum.Bu olmayan Şarap Kadehini.! Şerefine üstad..”
“Sen çok güzelsin, sebepsizde gülebilirsin… "
"Unutmak en iyisi. Ama unutmak zor gelir insana. Hatırlamamak daha iyi. Unutmakla hatırlamamak aynı şey değil nasıl olsa! "

12 yorum:

  1. evde film beni bekliyor,şöyle dört başı mamur olsun istiyorum,kapı telefon kafa karışıklığı zırt pırt olmadan izlemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulunur bir zaman ya üzülmeyin benimde yarım yamalak izlediğim oluyor çok ,olsun ben yinede iyi seyirler diliyorum :)

      Sil
  2. Bu filmi izleyeceğimde,izleyeceğim! İzleyeyim artık ya durmadan izleyeceğim deyip duruyorum.Bak sen bile izlemişsin güzel güzel de yazmışsın sıra bende! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu film izlenmeli bak emrediyorum ablan olarak ,şaka şaka benim kardeşim hangi filmi izlemek istiyorsa izlesin :) Diyorsun ama işte ben bile izlemişsem artık :D sen daha fazla geç kalma önerimdir,çokgüzel gerçekten :)

      Sil
  3. bu film var yaaaa iki hafta önce SİYAD sinema yazarları derneği ödülünü aldııı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne güzel ya bende baktımda şimdi öyleymiş gerçekten ama hoş filmdi ben sevdim şayet ödülüde haketti :)

      Sil
  4. Karmaşık gibi görünen, basit filmlerden biri. Çok anlam yükledim herhalde ondan diyecem artık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle dimi ya herkesin farklı düşünme açısı var :)
      Zaten bir film eleştirisiz beğenisiz tamamlanmamış eksitir.Sevmiştim ama ben ya güzeldi hoştu :)

      Sil
  5. ne güzel anlatıyon sen işteee. detaylı anlatıyoon, ayrıntıcııııı :) bu filmi izlemedim daha amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşver izleme daha güzel filmler var :)

      Sil