14 Eylül 2013 Cumartesi

Elveda Rumeli

Cümleten Merhaba kızancıklar ve kızçeler,1890'lar ile geldim more :D.
Okumakta zorlanıcağınızı düşündüğüm için, Balkanlar Türkçesi ile yazmayı bırakıp asıl başlığıma dönüyorum... :)
2007-2009 arası 3 sezon süren ,yapımcılığını ADAM Film üstlenen ,Elveda Rumeli dizisine !
Dram ve Tarih arasında ki bir kurguya sahip olan, Manastır şehrinde çekimleri gerçekleşen ,bir televizyon öyküsünden bahsetmekteyim.
Her izlediğimde diziyle gerçekçilik arasındaki sınırı zorlayan,hem ağlayıp hemde güldürebilen ,ekranlardaki gelmiş geçmis en başarılı projelerden biri gibi görmüşümdür ben hep .
Başrolleri büyük üstadlar ,Erdal Özyağcılar ve Şebnem Sönmezin paylaştığı bu hikaye, 1890-1897 yıllara dayalı, sütçü bir ailenin köy yerinde sürdükleri yaşamını anlatmaktadır.
Yalnız aynı zamanda bir sorun daha vardır!Bildiğiniz üzere o yıllar Balkanlarda hükümlülüğünü sürdüren Osmanlı imparatorluğu, hakimiyetini yavaş yavaş kaybetmekteyde idi.
Balkan topraklarında iç karışıklar başlamış; Makedonya’da ayrılıkçıların çıkardığı huzursuzluk yavaş yavaş artmakta ve yakın gelecekte patlak verecek büyük olayların sinyallerini vermektedir. Bir yandan İttihatçiler Abdülhamit’e karşı örgütlenmekte ve Osmanlı yönetimine muhalefet etmektedir. 
Dünya ve dolayısıyla Makedonya büyük bir hızla değişmektedir.
 Dizi  tarihi olaylarla ayna tutmaya nesinlenmiş bir amaçta üretilmiştir.Bütün bu tarihi gerçek olayların perde arkasında, bizim hayali sütçü Ramiz kahramanımız vardır ,Pürsüçan(Bitola-Manastır)köyünde yaşamını eşi ve evlenme cağındaki 3 kız ve 2 kızçeleri ile birlikte sürdürmektedir.
Sütçü Ramiz henüz dünya meselelerinden uzaktadır ,ailesinin  karnını güçlükle doyurmaya yetecek kazancını ,ineğinin lütfettiği bir kaç kova sütten çıkariyor ama  herşeye rağmen mutlu bir aileye sahiptir.
 Peki  acaba bütün bu olayların içinde ailemiz mutlu olabilicekler mi veya nekadar yaralanıcaklar, nekadar darbe alıcaklardır  ,topraklarını korumaya başarabilicekler midir ? 
İşte geleyim bir türlü yazamadığım kısıma,dizi hiç yakışmıyacak bir Final ile seyirciye veda etmiştir 2009 yılında.Hele ki Ramazan ayında sahurdan sonra, her  gece bölümlerin tekrarlarını izlediğim bu yıl, son bölüm ağlasam bile ,tekrar, tekrar izlemek istediğim ve bikmayacağım dizilerden biridir Elveda Rumeli.
Kadro ve yapım ekibine gönülden kutluyorum. Açıkçası televizyon ekranlarının gerçekten böyle dizilere ihtiyacı var, Elveda Rumeli örnek dizilerden biriydi.
Biliyorum ben bu memleket meselelerini bir türlü bitiremedim ,sizde haklısınız ama neyapıyım ,ben bu topraklarda doğmuş ,büyümüş biriyim .Hiçbirimizin burada belki ortak yaşantısı yok ama biz aynı düşünme dostlarıyız dimi ama.
Neyse bunu göz önünde bulundurarak ,bende konuya farklılık getirip ,sizi bilmediğiniz veya tanıdığınız bir kaç oyuncuyu anlatıcağım diziden.
Hatice-Gülçin Santırcıoğlu,Vahide-Berrak Tüzünataç,Tıbbiyeli Mustafa-Tolgahan Sayışman,Zarife-Filiz Ahmet sanırım bunların hemen hemen hepsi size tanıdık geliyordur.
Genç yaşta işlerinde profesyonel olan bu oyuncular kalbimde taht kurmuş Türkiyede yaşamakta olan oyunculardır .Peki bu kadar mı?
Dizi Makedonyada çekilir de Makedonya oyuncuları olmaz mı? :) 

-Bedia-Bedia Begovska,Meryem-Suzan Akbelge,Dimitri-Luran Ahmeti,Dilaver-Erman Şaban,-Alex-Ertan Şaban,İlyas Zabit-Elyesa Kaso bunlar gibi daha aklıma gelmeyen bir sürü oyuncu hepside Makedonyada yaşamlarını sürdürmektedirler
Bilmem birileri fark etti mi Luran Ahmeti mesela aranızda Muhteşem Yüzyıl dizisini izleyenler tanımış olabilir Hüsrev Paşa karakteriyle:)
Luran Ahmetiye ayrıca bir saygım vardır kendisi bir Arnavutur zaten internet üzerinde iletişim kurmuş saygılı beyefendi biridir.Suzan Akbelge onun ayrı tatlı bir kişiliği vardır kendisi beni kırmayıp Üsküp tiyatrosunda davet etmiştir umarım birgün kısmet olurda onuda görürüm .Evet ,evet Ertan Şaban da var onu Karakol dizisinde tanıyanlar olabilir e benimde bilgim bu kadar yine çok yazdım ya :( Son birşey dizide en çok sevdiğim kısımlardan biride müzikleriydi dedim ya ben nostalji aşığıyım diye buyrun dinlemek isteyen olursa :)
1,2,3,4,5,6,7,8,9 ve daha bir sürü ... 
.

14 yorum:

  1. Bak yine durmamış Elveda Rumeli'yi anlatmışş :D
    Bende bekliyordum ne zamandır yeni yazı yaz diye.Çokta güzel anlatmışsınn :)
    Ben o kadar çok takip etmezdim bu diziyi zaten küçüktüm o zaman.Ama annem izlerdi,benimle onunla seyrettiğim zamanlar olurdu.Ve severdim de.Mesela Vahide Mustafa'yı öldü bildiği bölümler filan çok üzülüyordum ben ona :(
    Neysee bak ne güzel yazı olmuşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tekrarı verilince doğru dürüst anladım vede çok sevdim tatlım . :)
      Elimde değıl ki, sende biliyorsun ama bir yolunu bulup gelmeye çalışıyorum güzelim.
      Ben Vahidenin öldüğü bölümler çok üzülmüştüm . :/

      Sil
  2. Gerçekten hayran kalınacak bir diziydi...
    Müziklerinede bende nostalji aşığıyım diyebilirim ki buda ortak noktamız oldu :)
    Gerçekten müzikleride süperdi, bir kere dizideki tüm oyuncular çok sıcak oynuyorlardı oda ayrı bir sevgi kattı zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi hayatımızdan birşeyler buluyormuş gibi gerçekçiydi dimi. :)
      Ne güzel ama ortak bir noktamızın olması, bende müziklerini çok seviyordum hatta hala dinliyorum diyebilirim. :)

      Sil
  3. ne güzel anlatmışsın yaaa.
    eveeet izlemiştiik.
    şarkıları da dinlemeye aldım hemen youtuptan.
    bi de dilin ne güzel senin ve çok olumlu ya bu çok hoş ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir konuşma şekli var burada.
      Güzel mi ?Bilemem ,sen güzel diyorsan öyledir. :)
      Beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  4. çok güzel bir paylaşım olmuş =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim .Teşekkürler. :)

      Sil
  5. çok güzel, kaliteli bir diziydi hakikaten.. amma çokdolamıştım dilime konuşma şekillerini,hoşuma gitmiştir hep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne edicen işte ,her yerin başka bir konuşma şekli var.
      Yalnız ilginç, hoş çınlıyor kulağa konuşulunca .:)

      Sil
  6. Çok süper bi diziydi bu yaaa...

    YanıtlaSil
  7. Sana kesinlikle katılıyorum. Her şeyiyle mükemmel bir yapımdı. Çoğu bölümünü birkaç kez izlemişimdir. Muhacir arkadaşlarımın vazgeçilmezlerindendir :)
    Dibine not: Blogunu beğendim, balkanlarda doğmuş oralarda yaşıyor olman da ilgimi çekti. Buralardayım bundan sonra ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmamıza sevindim hoş diziydi :)
      Güzel vakit geçirmen dileğiyle :)

      Sil