25 Ağustos 2013 Pazar

Neden "Arssuuu ?"


Herkes aynı duyguyu mu hissetmiştir blogundaki ilk yazısını yayınladığında bilemem ama…
Ben şahsen kendi adıma, yeni bir günlüğe  başlıyormuş gibi bir heycana kapıldım.
 O zaman geleneği bozmayıp ,klasik bir cümle ile başlıyorum.
 Merhaba sevgili Arsuccuuu’lar!
Tahmin ediyorum ki, yandaki profilde adımı okumakta zorlanmışsınızdır. Bu yüzden daha fazla merakta birakmayıp ,kendimi deşifre ediyorum :)
Adım Yüsra, ama neyazık ki gündelik hayatta ismimi bir türlü dogru telaffuz edemeyen bir çok insanla karşı karşıya kalıyorum, buda bende problem yaratıyor .Peki o tuhaf okunan Jysra da neyin nesi? ”deyişinizi duyar gibiyim . Doğrusu oda ayni şekilde okunuyor, birtek farkla Arnavutça alfabesi ile. Blogumda Türkçe yazılarıma yer vereceğim için, en azından adımla kim olduğuma ödün veriyim dedim.
Asıl konumuza dönelim, bir Arnavut olduğum doğru ve herkes Arnavutça bilmek zorunda diye bir kural yok, bu yüzden beni "Arssuuu" gibi tanımanızı isterim .
Zaten tavrım etrafımdakilere benim ,belki okunuşa aldanabiliriz, ama birinin o insana nasıl seslendiğini duymuşsan ve yine doğru söyleyemiyorsan o bence senin hatandır,anlıycağınız takıntılıyım biraz. :)
 Benzer bir sorunla sanal dünyadada karşılaşmak istemedim ,son çare adımın ters okunuşunu kulanmaya başladım ,yani arsüy. İlk başlarda içime sinmedi ama, üzerinde bir süre düşündüm.Nasıl bir değişiklik yaparım diye ,sonuçta bana hitab eden ,buna benzer birşey olmalıydı ,ama ne ? Aslında doğru dürüst analize edince, ismim arapça ,gerçek okunuşuda Yusra ,“ü”harfi yok.Bende tersten arsuy yerine, "y" ide ortadan kaldırıp Arsu kullanmaya karar verdim.
Bununlada kalmayıp, “Niye Arsu lakabının s ve u harflerinde uzatmalar var?” diye soracaksanız şayet… Oda sağ olsunlar sosyal ağlarda benden önce davranıp, Arsu ismini kulanmış olanlar olduğu için, ancak Arssuuu oldu .Bende bu geleneği bozmayıp ,her sitede Arssuuu üyeliği kulandım, burdada blog adresim olduğu gibi. Genel olarak isimlerin kısaltmasınıda ,lakablarınıda sevmem ,hassasım bu konuda . Ama o yıkılmaz duvarları geçtim de geldim ve günler ilerledikçe ikinci bir ismim varmış gibisinden ,Arssuuu’yada alıştım ben.Umarım sizlerde alışırsınız …

48 yorum:

  1. İlk yazın hayırlı olsuun :)
    Ben de ilk yazımda aynı şekilde hissetmiştim :)
    Evet ben de adını okumakta zorluk çekmiştim ama bundan sonra Arssuuu diye biliyorum seni :)

    Tekrardan hayırlı olsun ilk yazın, daha nice yazılaraa ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hislerimde yalnız olmadığımı bilmek güzel.Çok teşekkürler ,güzel dileklerin ve yorumun için :)

      Sil
  2. Tekrardan hoş geldin:) Yazılarının devamını görme dileğiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk ayrıca teşekkürler benim de dileğim devam etme kanaatinde :)

      Sil
  3. Alışırızz tabi :D
    Bak şimdi seninle buluştuğumuzda ismini doğru söyleyip söylemediğimi soracağım çünkü gerçekten neden bu kadar zorlandıklarını çözemedim :D
    Tekrardan hoşgeldin blogger'a ablammm <3
    Bende ilk yazımı yazarken heyecanlanmış ne desem bilememiştim.Ama her zaman olduğu gibi sonradan çenem açıldı :D
    Hayırlı olsunn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canısı hoşbulduk ,seni bügünde burda görmek inan çok mutlu etti beni.
      Çene çalmakta benim kadar profesyonel olduğunu düşünmüyorum.:D
      Bunun senden daha iyi kimse bilemez zaten. :)
      Senin katkın olmasa burda olmazdım zaten iyi ki varsın birtanem. <3

      Sil
  4. Yüsra hoşgeldin yaaa, ne takmışsın isme :)
    boşversene, herkes alışır , Yüsra
    Asrüy. :)
    çok tatlı ama bak.

    öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ,böyle sıcak sevgi dolu bir yorumla karşılastıktan sonra, tmm takmam artık.
      Sağol bu arada o senın tatlılığın. :)

      Sil
  5. Hoşgeldiiiin! :)
    İsmin çok güzel bu arada, anlamı ne? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk,ismimi bende çok seviyorum ,kolaylık ve başarı anlamına geliyor. :)

      Sil
  6. ilk blog ilk yazi onemlidir.. basarilar....

    YanıtlaSil
  7. çok çok hoşgeldiin.
    profilini sevimli yazmışsın zaten.
    ismine de alıştım tamam tamam esra anladım.
    hihihi.
    :)
    hoşgeldin aramızaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşbulduk ve de teşekkür ederim.:) Hadi hayırlısı isim listeme esrada katıldı. :)

      Sil
  8. hoşgeldin, hoşgeldiiiin !
    ilk yazı heyecanını çok cicidir, bilirim ^.^
    daha çok yazını okumak dileğiyle
    sempa ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sempa ,bu güzel yorumun için. :)

      Sil
  9. Hoşgeldin! Sanırım sende benim gibi yenisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk ,evet yeniyim bende sende hoşgeldin :)

      Sil
  10. Yüsracım, hoşgeldin :)

    Daimi ol :)

    YanıtlaSil
  11. aaa ben bu kısmı atlamış mıyım ne :) annem adımı yüsra koyacakmış, sonra ölümümü beklediklerinden, isimsiz ölmeyeyim diye öylesine amcamın ve doktorumun istediği isim koyulmuş. sonuç. yaşamışım ben! eyvAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah korusun aman ne ölmesi öyle birşey mi olmuş sen doğduğunda bendede yaşanmış bu ölme tehlikesi...
      Vaktinden önce yani erken doğum yüzünden kemiklerim filan yeteri kadar gelişmemiş vitamin yetersizligi anemi yani kansızlık bu gibi aksilikler yaşanmış doğduğum günden kan nakli yapmışlar 1kg doğmuşum diyede bütün bunların üstesinden gelemez demiş doktorlar ama burdayım işte kaderimde herşeye rağmen Yüsra ismi varmış :)

      Sil
  12. aynen öyle işte :) 7 aylık bir bebek, yaklaşık bir kilo, yaşamaz demişler de işte :) öldürmeyen Allah öldürmüyor .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahın sevdiği kullardan mışız meğerse ne güzel dimi :)

      Sil
  13. Eminim vardır bir sebep yaşamamızda :) belki yazmamız gerektiğinden, belki bir şekilde hayra vesile olacağımızdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyden öte hayat yaşamaya değer :)

      Sil
  14. eh profil ismini arnavutca olarak yazarsan tabiki okumaktan zorluk cekerler heheh :)

    hosgeldin

    YanıtlaSil
  15. heeeeey heeeey vaaaay evet yaaaaa bak bugünü de hatırlıyom kiiii. birinci yıl evet. trileçe arnavut :) esraa yüsraaa hihihiii :) aramızdaki en iyi insanlardan biriii en iyi yazarlardaaan en iyi kalpliii en duygusaaal vicdanlııı şiriiin vee herşeyeee ağlayaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam parçasıyım ben ya sen bu şeffaflıkta kendini görüyorsun olan biten hepsi bu :))
      Vefakarsın işte Deep.Beni en güzel bekleyen insanlar arasındasın güzel herşey duygulandırır ki :)

      Sil
  16. ay dur yaaaa 5. günlüğün bu ki senin :)))

    arsuculaaaar :) arsu yüsrasıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ordan bir kere ben Arsu Esra Yüsrayım hey Allahım tekerleme gibi oldu hihihi :))))
      Altıncı günlük ihtiyacı doğarsa şüphesiz yayın evi açmam gerekecek :))

      Sil
  17. Merhaba, deeptone'dan buraya geldim evet :) hoş bir blogunuz var, azcık başlar gibi olan muhabbeti devam ettirmek isterim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar çokça hoşgeldiniz ay zaten benim tanıdıklarım hepsi Deepin arkadaşları hepside sizin kadar çok şeker ilk başta Deep olmak üzere onun bir yazısı bir yorumu filan vesile oluyor öyle bir çok arkadaş ediniyor bizlere sağolsun.Bizdede şakacıktan tanışmış olduk dimi :)) Hoşgeldiniz tekrar bende blogunuzu izlenime aldım zaten :)))

      Sil
  18. ben de arssuuu nedir diyecektim sonra dedim dikkatlice bakinayim vardır belki açıklaması. bu sayfanı okudum. Yüsra .. adın kulağa o kadar hoş geliyor ki. Ben Yesra diye bir Arap tanıyordum. Acaba aynı mı Yesra ve Yüsra . Türkçeyi hepiniz biliyorsunuz di mi? Arnavutça ve Makedonca benzer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım bu ne dikkatli bakış açısı evet düşüncelerinde yanılmamışsın var bir sebebi ismimin tersinden çıkardığım başka bir isim Arsu :)
      Gerçek adım Yüsra yorum yaparken gözüken isim Jysra aynı okunuyor ikiside yalnız ikincisi arnavutçadan bu şekilde yazılıyor kendi özümden birşey olsun dedim o yüzden arnavutçadan yazılış halinde kullanıyorum ismimi :)
      Arsu'yu gerçek hayatta Yüsra ismini bir Allahın kulu doğru telafuz edemiyor diye ürettim :) Yalnız blogda Jysra olarak yazınca hepten anlaşılmaz oldum hihihi :d
      Yüsra ve Yesra aynı değil.Yalnız bu yorumun Deep görmesin bana gıcıklık olsun diye Esra demişti başta bak daha üst yorumlarda :ď
      Ailemde bende olmak üzere hepimizin isimleri arapça annem dışında onun ismi arnavutça.
      Yüsra arapçadan "kolaylık" anlamına geliyor birşeylerin iyi gitmeydiği bir durumda iyi gelişmelerin olması gibi başarı gibi.Hayatımda aynende ismime göre yürüyor ay bittim derken bir bakıyorum ki herşey bitmemiş anneannem seçmiş ismimi ailemde türk olan o sadece bende onun yanında büyüdüm :)
      Evet ailem türkçeyi biliyor ama Balkan dialektiyle Türkiyede konuşulan doğru Türkçe değil burada hani Elveda Rumeliyi hiç izledin mi izlediysen aynen ordaki gibi konuşuyoruz biz.Arnavutça ve Makedonca hiç benzemez Makedonca Bulgarca,Sırpça,Boşnakça ile aynı demiyelimde çok çoK benzer Makedoncayı bilen diğer 3 dilide çok kolay kavrayabiliyor.
      Arnavutçayı italyancaya benzetiyorlar ama ben bilemedim işte :)))

      Sil
    2. Görmesen şaşardım :d
      Kırılma bana ha valla şaka cicim :)
      Aha da bak ben Esra :)

      Sil
    3. ne kırılması yaaaaa :)

      yetemez :) şimdi yaptığın yorum yanii :)))

      Sil
    4. Tamam yakın da ozaman Derin kardeşlerin birde fotoğraf albümünü çıkartmak zorunda kalırsın sen böyle dersen demedi deme instagramda çöker :d

      Sil
  19. ne işten bir anlatım olmuş bu böyle :)
    lakaplar ve yanlış telaffuzlar gerçekten çok yoruyor insanı.. hele bir de yurt dışına açıl bak neler duyacaksın :)
    Yüsra güzel isim ki amaaa (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sizde hoşgeldiniz :)
      Malesef böyle yanlış bir durumla pek sık karşılaşabiliyorum ama olsun bir tek telaffuz yanlış olsunda dostluk ve insanlığın dili hep bir olsun :)
      Bende bu içten yorum adına çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  20. Merhaba,

    Az bilinen isimlerin söylenmesi bazen zor olabiliyor... "Yüsra" da güzelmiş ama "Arsu"nun da kendine göre bir havası var. Bir ismin evrilişini okumak güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi olmalı herhalde :)
      Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil